Schijf en Zundert delen de punten

zondag 14 mei 2023, 17:00

Zundert en Schijf delen de punten

Ondanks dat alle randvoorwaarden aanwezig waren voor een leuk potje voetbal, werden de toeschouwers niet verwend. Zundert kwam vroeg op voorsprong, maar gaf die uit handen in de absolute slotfase. De spanning of Zundert nog mag deelnemen aan de playoff in de strijd om promotie is een week verlengd.

Een heerlijk zonnetje, partytenten, een DJ en een heerlijk geurende barbecue. Alle ingrediënten voor een fijne zondagmiddag. Alleen de tweemaal 45 minuten moesten de toeschouwers nog doorkomen. Zundert probeerde de bal op de grond te houden en te combineren. Schijf zette hier veel fysieke strijd en lange ballen tegenover. Gaandeweg de eerste helft kreeg de scheidsrechter een telefoontje van de luchtverkeersleiding van vliegveld Seppe. Of het wat minder kon met al die projectielen in het luchtruim.

Al vroeg in de wedstrijd kwam Zundert op voorsprong. Siemen opende schitterend op Mike die met een lage voorzet Karim in de zestienmeter vond. Karim schoof de bal in de verre hoek achter de doelman. Bij Zundert deden naast de langdurig geblesseerde spelers, overigens ook Steven, Cas en Rabin niet mee vanwege een schorsing.

Zundert had controle en was met schoten van Tjeu en Siemen een paar maal dichtbij een ruimere marge. Schijf zette hier wat afstandsschoten en gevaar uit spelhervattingen tegenover. De middenvelders van beide partijen liepen er soms wat verloren bij. De bal vloog vaak van de laatste lijn direct naar de spitsen. Zundert ging hier na een half uur te veel in mee, maar beheerst dit spelletje minder goed. Echt verontrustend werd het niet voor de defensie van Zundert. Toch blijft een marge van één altijd gevaarlijk tegen een taaie ploeg als Schijf die nooit opgeeft.

Na rust had Schijf het overwicht, maar wederom kwam het niet tot uitgespeelde kansen. Het bleef dus spannend. Owen kwam Karim aflossen. Met nog een minuut of twintig op de klok leek de goed spelende Rob zichzelf te belonen. Na goed doorzetten, creëerde hij een goede kans. Zij poging kon ternauwernood gepakt worden door de sterke doelman. Met Stijn voor Stan en Wessel voor Siemen moest Zundert proberen de drie punten binnen te slepen. Dit leek te lukken, tot de laatste minuut. Een trademark Schijf aanval. De rugdekking bij Zundert was even niet op orde, een lange bal van de doelman stuiterde over de laatste linie, waarna de spits de bal over Thomas tegen de touwen schoot. 1-1.

Een tegenvaller voor Zundert, dat nu nog steeds twee punten voorsprong heeft op nummer 5 Schijf. De top drie heeft allemaal een periodetitel op zak, waardoor plaats vier recht geeft op het ticket van kampioen Terneuzen. De laatste wedstrijd van het seizoen is een duel op het eigen sportpark de Wildert, tegen Wernhout.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Menno Schrauwen, Olivier van Hassel, Thomas Kerstens, Stan Hombergen (W: Stijn Geuke), Tjeu van der Heijden, Karim Vriends (W: Owen Maas), Fabian Nelemans, Siemen Boomaerts (W: Wessel Delcroix), Rob Gommers en Mike Daemen

Wissels: Lars Vermeulen, Daan Bastiaenen, Owen Maas, Stijn Geuke, Jelle Roelands en Wessel Delcroix.