Spectaculaire onderlinge wedstrijd

zaterdag 27 februari 2021, 19:00

Kom voetballen bij v.v. Zundert

Dit en volgend weekend is er weer een vol programma voor de jeugd van v.v. Zundert. De jongste jeugd tot en met JO11 krijgt leuke, gevarieerde trainingen. De MO13-JO13 tot en met JO19 teams spelen de ene week gemixt echte wedstrijden met scheidsrechters, vlaggers en alles erop-en-eraan. De andere weken worden zij onder handen genomen door de trainers van de selectie. Zowel bij de jongens als de meisjes.

De wedstrijden worden deze keer ook in echte tenues afgewerkt. Het is zonde om de mooie tricots van onze fantastische hoofdsponsor van de gehele jeugdafdeling niet te showen. Daarom schitterende de roodzwarte shirts met Autotaalglas Breda weer eens op sportpark de Wildert.

In het boekje van Sjors Sportief dat via school bij alle leerlingen van het basisonderwijs is aangekomen staan gratis proeftrainingen bij v.v. Zundert. Leuk dat we al een aantal kinderen hebben kunnen verwelkomen. Voor de duidelijkheid tijdens de lockdown mogen alle kinderen uit Zundert gratis meetrainen bij alle trainingen van onze gezellige club. Heb je vragen of wil je, je aanmelden, mail ludwig@vvzundert.nl Twijfel je nog, lees onderstaande leuke verslag dat we op de redactie ontvingen van de wedstrijd tussen de speelsters in de leeftijdscategorie MO13. Kom het echt een keer proberen! Meer foto’s, ook van de wedstrijd volgen. Hierbij de foto’s van het plezier!

Verslag wedstrijd MO13!

Zaterdag 27 februari was het weer zover. De tweede uitgave van de onderlinge wedstrijd tussen de meiden van VV Zundert.  Er waren wat onderlinge winterse transfers geweest waardoor beide teams door elkaar gehusseld waren. De nieuwe samenstelling was als volgt

In het Rood-zwarte thuis tenue gestoken team A bestond uit; Lot; Guusje, Belle, Laura, Bo; Jana, Tess, Kyara; Feike, Tes en Leonie.

Het in klassiek wit tenue gestoken team B bestond uit; Lotte; Eva, Meike, Isa, Maud; Elke, Jente, Kira; Mirte, Zora en Roos.

Opnieuw had topscheidsrechter Bram de leiding. Geassisteerd door de trouwe vlagvader Richard en de zijn debuut op dit niveau makende vlagvader Corné. Met zo'n top trio kon de VAR thuis blijven.

Na de gebruikelijke team foto en de warming-up floot Bram klokslag 10.00 de wedstrijd in gang. Al snel bleek dat beide coaches hun huiswerk goed hadden gedaan. Overal op het veld ontstonden aan elkaar gewaagde koppeltjes. Dan weer werd het duel gewonnen door team A , dan weer door Team B. En als er als eens een aanvaller door de straffe dekking van haar tegenstander heen brak waren daar de aanvoerders, Guusje en Eva,  van beide teams die de rugdekking verzorgden. En was er dan toch een kansje stonden er met Lot en Lotte ook nog eens twee topkeepers op goal. Lang bleef dan ook de brilstand op het scorebord staan.

Tot één minuut voor rust. Toen was daar een splijtende dieptebal vanaf het middenveld. Het was Jana die Tes in de diepte wegstuurde. Lotte kwam moedig uit haar goal maar Tes was net iets sneller en kon zo de 1-0 scoren. Vlak daarna floot Bram voor rust.

Door de felle duels en het spel dat op en neer ging kwam de rust goed uit. Gezamenlijk werd de tribune opgezocht. Met sportdrank en Dextro pakte de meiden hun rust na een boeiende 1e helft.

Was de 1e helft boeiend dan was de 2e helft enerverend te noemen. Nog steeds waren beide teams aan elkaar gewaagd. Maar was de 1e helft misschien wat voorzichtig,  de 2e helft speelde beide teams vol op de aanval. De ruimtes werden groter en beide teams kwamen er elk gevaarlijk uit.

Dit leidde tot 5 knotsgekke minuten. Eerst was daar de 37e minuut. Een vlot lopende aanval bracht Jana op de achterlijn. Ze bracht de bal hoog voor bij de tweede paal. Daar stond Leonie. De hele wedstrijd speelde ze al op randje buitenspel maar nu bleef ze goed achter de bal en kon zo de 2-0 voor Team A scoren.  Dat was het signaal voor Team B om alle schroom van zich af te gooien en vol de aanval te zoeken. Nog geen minuut na de 2-0 was daar al de anschlüsstreffer. De assist was van Elke en de 2-1 van Zora. Beide dames dachten weet je wat; dat ging goed. En in de 42e minuut was het de voorzet van Elke die door Zora keihard in het dak van de goal werd binnen geschoten. Zo stond het weer gelijk.

Beide teams probeerden de overwinning binnen te slepen. Met kansen aan beide kanten. Team A kreeg een aantal corners. Uit 1 daarvan kwam een gevaarlijke scrimmage maar geen goal. Maar zoals vaak zat het venijn in de staart. Een corner voor Team A werd goed uitverdedigd door team B. De bal kwam bij Kira die met een prachtige pass Zora alleen weg stuurde. Die maakte geen fout alleen voor Lot. Een klassieke counter en de spits voltooide daarmee haar hattrick. Wedstrijd op zijn kop want de voorsprong  voor team A was nu ineens een achterstand van 2-3. En de tijd was bijna om. Echter zat er nog een laatste aanval in. Een machtige rush van Tess over links bracht haar op de achterlijn. Ten koste van een corner kon ze pas gestopt worden. Alles en iedereen van Team A ging mee om te proberen toch nog de gelijkmaker te scoren. Leonie slingerde de corner voor de goal. De bal belande voor de voeten van de mee opgekomen Guusje en die kon de 3-3 scoren in de laatste seconde van de wedstrijd.

Afgetrapt werd er nog wel maar de opnieuw uitstekend leidende Bram floot gelijk het eindsignaal. 3-3 in weer een leuke en mooie pot voetbal. Beide coaches waren het over eens dat de uitslag terecht was aangezien beide teams enorm aan elkaar gewaagd waren. De complimenten aan alle meiden voor hun inzet, sportiviteit en spelvreugde. Het was weer genieten.

Dank weer aan de gastspeelsters Lot, Isa, Elke, Jana, Zora en Tess. Bram en de twee vlagvaders voor de leiding en VV Zundert voor de organisatie.

Groetjes twee tevreden coaches.