Speld in de hooiberg

zaterdag 17 december 2022, 9:00

Speld in de hooiberg

De bijzondere weken van Naud bij NAC Breda

Er zijn 1.192.152 leden bij de KNVB. Allemaal dromen zij van een carrière in het betaald voetbal. “Prof worden” in het voetbaljargon. Er zijn 38 clubs in Nederland met gemiddeld zo’n 25 spelers. Kortom 1.192.152 kandidaten voor 950 plaatsen. Hiervan worden er ook nog eens 250 afkomstig uit het buitenland. Dus reken maar uit, 0,06 procent van de leden haalt het betaald voetbal.

Naud is hier dichterbij dan mening andere voetballer ooit zal komen. Hij is gescout door NAC Breda en mocht deelnemen aan een viertal selectietrainingen. Helaas brak de onfortuinlijke voetbalfanaat z’n been toen hij op het schoolplein aan het voetballen was. Maar hopelijk heeft hij genoeg indruk gemaakt in de drie trainingen die hij wel kon afwerken. Het is sowieso een supergave ervaring. Iets dat gewoon kan vanuit de jeugdopleiding van v.v. Zundert. Naud is niet de eerste en zal ook niet de laatste zijn. In de bijlage de ervaringen opgeschreven door Naud zelf.