Sportpark De Wildert weer een stukje veiliger

vrijdag 1 november 2019, 9:00

Sportpark De Wildert weer een stukje veiliger

Groep vrijwilligers volgt cursus reanimeren. Net als vorig jaar, hebben ook dit jaar weer een aantal vrijwilligers op twee avonden de cursus reanimeren gevolgd. Dit jaar weer een nieuwe groep, zodat de groep vrijwilligers die dit beheerst weer groter geworden is. Hopelijk dat we het nooit in praktijk moeten brengen.

Op het sportpark is het gedurende het seizoen een drukte van belang. Er hangt een AED-apparaat, maar niet voldoende leden waren bekend met de werking ervan. Afgelopen dinsdag hebben een aantal jeugdleiders, trainers en andere vrijwilligers het certificaat BLS (Basis Life Support) en reanimatie met AED behaald. Tijdens de cursus werd onder enthousiaste begeleiding van EHBO Zundert geleerd en vooral geoefend. Er werd veel gelachen, maar ook serieus met de theorie en praktijk aan de slag gegaan.

Uiteindelijk konden alle cursisten tevreden de training afronden met een mooi en belangrijk certificaat. Vanaf hier nogmaals een enorm dankjewel aan de EHBO Zundert. En van harte gefeliciteerd aan de geslaagden.