Sportpark de Wildert weer stukje veiliger

woensdag 30 november 2022, 18:00

Sportpark De Wildert weer een stukje veiliger

Groep vrijwilligers volgt nascholing cursus reanimeren. Net als eerdere jaren, hebben ook dit jaar weer een aantal vrijwilligers de herhalingscursus reanimeren gevolgd. Het is goed om dit bij te blijven houden. Hopelijk dat we het nooit in praktijk moeten brengen.

Op het sportpark is het gedurende het seizoen een drukte van belang. Er hangt een AED-apparaat, maar niet voldoende leden waren bekend met de werking ervan. Afgelopen maandag hebben een aantal jeugdleiders, trainers en andere vrijwilligers de herhaling voor het certificaat BLS (Basis Life Support) en reanimatie met AED behaald. Tijdens de cursus werd onder enthousiaste begeleiding van EHBO Zundert geleerd en vooral geoefend. Er werd veel gelachen, maar ook serieus met de theorie en praktijk aan de slag gegaan.

Uiteindelijk konden alle cursisten tevreden de training succesvol afronden met een mooi en belangrijke opfrissing van het certificaat. Vanaf hier nogmaals een enorm dankjewel aan de EHBO Zundert. En van harte gefeliciteerd aan de geslaagden.