Sfeerverslag HVV-VVZ

donderdag 23 november 2023, 15:00

Supporters mee met Zundert 1 naar HVV

Een druilerige zondag met een aangenaam vrolijk slot.

Vroeger, voor wie al langer in de Rood-zwarte familie meedraait gingen we altijd mee naar zee. Op Hemelvaartsdag trok een delegatie van VVZ met de bus naar Zoutelande. Met zicht op sportpark de Meeuwen werd er vanuit de duinen voetbal gekeken. Als het weer het toeliet lagen de moeders op het strand, terwijl de vaders een potje voetbal afwerkten tegen de Zeeuwse clubs in toernooivorm.

Jaren laten later gaat er weer met regelmaat een bus richting Zeeland. Vorig seizoen trok het Zundert legioen mee met het vlaggenschip naar Terneuzen. Zonder puntjes terug, maar een onvergetelijk gezellige dag voor wie er bij was. Dat smaakt naar meer. Afgelopen zondag was er weer voldoende animo om met diverse jeugdspelers (deze keer richting Hulst) af te reizen. We vreesden voor de uitslag, daar HVV koploper was. Toch waren er zeker ook positieve klanken te horen op de heenreis. HVV is een voetballende club, daar kan Zundert mogelijk toch wel wat mee.

Een dagje uit dus, waarbij het weer ons alle kanten op liet denken. Zonnebril, paraplu, regenjas, winterjas, handschoenen, handdoek? Het schoot alle kanten op. De regen nam helaas de overhand. De meegereisde jeugdspelers, is gebleken hebben niet meer nodig dan een bal, een goal en zo nu en dan wat lekkers. De overige supporters werden getrakteerd op een goed potje voetbal waarbij de punten deze keer dik verdiend wel mee terug de bus in gingen. Voordat de terugrit begint smaken de drankjes prima in de gezellige ambiance kantine van HVV. Een HVV opa vermaakt de jongens, zodat de papa’s en mama’s van de jeugdspelers ook gewoon even lekker kunnen bij buurten. Die busreis is voor sommigen overigens toch echt wel het hoogtepunt. De verwachtingen waren hoog. Waar we het vroeger nog met liedjes zingen vanaf de achterbank deden, rijdt er daarnaast nu ook een behoorlijke muziekbox mee. Kids die volle bak genieten van de selectiespelers en uit volle borst meezingen met elke tekst die uit de box schalmt of via de spelers de bus in galmt. Techniek staat voor niets. Eindigen we toch weer zingend zonder muziekbox zoals vroeger. Het clublied kennen we immers allemaal. Pintje er bij en voor de kids wat fris. Daar moet je van plassen. Vrouwen en meisjes mogen van Edje in de bus, maar de mannen en jongens moeten wachten tot Brecht. Dat is inmiddels traditie (ook daar is jaren geleden een traditie begonnen die nog overeind is). Mooi al dat sentiment soms. De saamhorigheid doet beseffen wat een mooi clubje we zijn. Om te koesteren, warm te houden en uit te dragen. HUP VVZ! Bedankt voor de gezellige dag.

Sfeervol was het, voor herhaling vatbaar is het. Zorg dat je er ook eens bij bent. Op 3 december rijden we weer uit. Laat ze niet alleen, de mannen van Zundert 1 en ga mee naar Steen!

Geef je snel op bij corne@vvzundert.nl