Technische aanstellingen

woensdag 15 februari 2023, 8:00

Aanstellingen binnen de vereniging.

We hebben veel taken en werkzaamheden binnen de vereniging. Allemaal even belangrijk. Maar de technische functies springen het meest in het oog. We zijn nu eenmaal een voetbalvereniging.

Als dorpsclub doen we de zaken graag zelf en met eigen mensen. We zijn daarom ook blij en trots dat we zonder vacaturemelding twee belangrijke posten hebben kunnen invullen. Er volgt dus een warme overdracht tussen degene die de functie nu bekleden en de opvolgers. Superfijn.

Allereerst gaat Roy Jacobs de functie trainer / leiders van Zundert 2 op zich nemen. Etienne Hereijgers stopt na 5 jaar deze dubbelfunctie te hebben vervuld. Na een aantal mooie jaren, maar ook twee moeilijke Corona jaren is het voor Etienne tijd om het stokje over te dragen. Zeker omdat er een groot aantal jongens van de jeugd naar de selectie lijken te komen aanstaande zomer. Deze mannen krijgen nu al speelminuten van hem in het tweede. Met deze aanvulling is het volgens Etienne verstandig om een trainer aan te stellen die hier de komende jaren mee aan de slag gaat.

In Roy Jacobs hebben we volgens ons de ideale opvolger gevonden. Roy heeft naast een groot aantal wedstrijden in Zundert 1 ook gespeeld voor Baronie, Moerse Boys en clubs in België. Een schat aan ervaring dus. Daarnaast heeft hij in het verleden ook al de JO19-1 getraind. Degene die erbij waren, waren onder de indruk. Ook met de jeugdclinic was Roy altijd er goed met de jeugd. Wellicht dat een aantal van hen nu onder zijn hoede gaan vallen.

Ook een andere belangrijke post in de technische commissie gaat van de ene oud selectiespelers naar de andere. Niek Daamen gaat na een aantal jaren als coördinator selectie een stapje terugdoen. Deze clubman blijft gelukkig actief in de sponsor- en activiteitencommissie. Denis Vujcic neemt het stokje van hem over. Denis heeft helaas door fysieke ongemakken z’n actieve voetbalcarrière voortijdig moeten beëindigen. Na een periode van oriënteren heeft hij de weg naar het sportpark weer gevonden, als voetbalvader, maar ook als trainer / leider van Zundert 3. En dit doet Denis met dezelfde inzet en passie als waarmee hij op het veld stond als speler. De stap naar coördinator selectie is dan ook een logische stap.

Hiermee hebben we twee cruciale posities ingevuld met mensen uit de club. Nogmaals hier zijn wij erg blij en dankbaar voor. Dit is nog niet zo vanzelfsprekend als je zou denken.

Etienne en Niek enorm bedankt en nog veel plezier in de laatste maanden in de huidige functie. Roy en Denis veel plezier, geluk en resultaten vanaf volgend seizoen.