Terneuzen 1 - Zundert 1

donderdag 23 januari 2020, 12:00

Met een volledig wedstrijd programma in de derde klasse A gaat de tweede seizoenshelft a.s. zondag echt van start. Zundert hervatte vorige week met een zevenklapper al de competitie door het inhaalduel tegen MOC '17 winnend af te sluiten. Na een matig begin en een vroege achterstand werd de Bergse club met duidelijke cijfers verslagen. 7-1. Zundert bleef daardoor de club met de minste verliespunten en werkte, door de productie van de zeven verschillende doelpuntenmakers, ook stevig aan het doelsaldo. Met een saldo van + 13 staat de ploeg van hoofdtrainer Jack Sweres nu eerste in dit klassement. Mag Zundert zich virtueel koploper noemen? De roodzwarte supporters zien niets liever, maar eerst moet het inhaalduel tegen rode lantaarndrager Steen nog worden gespeeld.

Als nummer vier moet Zundert nog SC Gastel, RBC en Terneuzen boven zich dulden. Frappant is dat van deze vier teams er drie een roodzwarte clubkleur dragen. Het oranjewitte RBC is hierin een vreemde eend in de bijt en het is maar de vraag of de noodlijdende club uit Roosendaal de kampioensaspiraties kan blijven waarmaken. Of de genoemde roodzwarte clubs de dienst ook uit gaan maken in de derde klasse A zal de komende maanden blijken. In dat kader wacht Zundert zondag al een cruciale wedstrijd. Op sportcomplex De Vliegende Hollander is Terneuzen de tegenstander.

De roodzwarte Zeeuwen staan, met één wedstrijd én één verliespunt meer één plaats boven Zundert. Terneuzen startte het seizoen voortvarend. Steenbergen en VVR werden met de klinkende cijfers 4-0 en 1-5 verslagen. De derby tegen HVV '24 ging echter met 0-3 verloren en bleek het begin van een wisselvallige periode. Na twee opeenvolgende remises tegen Hoeven en huidig koploper SC Gastel stapte plots de trainer op die zich niet kon vinden in de organisatie van de Zeeuwse club. Vlak voor de winterstop lijkt Terneuzen, ondanks een 5-0 nederlaag bij RBC, toch weer de vorm te pakken te krijgen. Van de laatste vier wedstrijden werden er drie gewonnen. Steen (1-0), Victoria '03 (5-1) en Philippine (1-2) werden verslagen.

Sinds 1 januari staat er een nieuwe trainer voor de Terneuzense selectie. David Destorme de voormalige profvoetballer van FC Dender en KV Mechelen mag zich zondag voor het eerst met zijn ploeg in een officiële wedstrijd tonen. Zundert mag daarom rekenen op een gemotiveerde tegenstander en zal een goede wedstrijd moeten spelen om een keer de volle buit mee uit Zeeland terug te nemen.