Tim Time @VVZ

maandag 21 september 2020, 8:00

Tim Time @VVZ

Met drie doelpunten gemaakt door een Tim, leek het wel “Tim tijd”” op sportpark de Wildert. Maar er gebeurde veel meer. Zundert liet zich op meerdere fronten van z’n beste kant zien. Het was een heerlijk nazomerzondag. Het terras stond er klaar voor. En de blije teams druppelden binnen. Zowel Zundert VR1, 5,4,3,2 wonnen de eerste competitiewedstrijd. En later kwam hier dus de overwinning van Zundert 1 bij.

Maar ook organisatorisch liet Zundert zich gelden. Alle eigen teams en alle teams van de bezoekers hadden een kleedlokaal en mochten gebruik maken van de douches. Een bijzonderheid in deze rare tijd. Sterker nog voor de teams die bij uitwedstrijden niet mochten douchen, werd op de Wildert een plekje geregeld. Helemaal passend in het streven van de vrijwilligers om maximaal te faciliteren voor spelers en supporters. Echt een knap staaltje werk! De supporters kochten dan ook massaal het Roodzwarte hartenbordje, zodat zij in de kantine hangen dit seizoen. Er zijn nog enkele bordjes beschikbaar, dus schaf jouw bordje deze week nog aan, voor informatie raadpleeg de website of de sociale media.

Voor de aftrap werden Fabian Nelemans (250) en Thomas van Nederkassel (200) nog in het zonnetje gezet voor de behaalde mijlpaal en het bijbehorende jubileum.

Altijd spannend zo’n eerste competitiewedstrijd. De eerste helft was dan ook niet bijster boeiend. Zundert was sterker maar buiten een kopbal van Frenk en wat pogingen van Tjeu (2x), Stijn en Fabian was er weinig actie voor de doelen.

Na rust speelde Zundert minder de lange bal en ging voetballend de oplossing zoeken. Er zat ook meer schwung in het team. Na een verre pass van Dennis op Fabian, schoot de laatste in het zijnet. Tim G. kwam in de ploeg voor Thomas. Tim G. liet zich gelijk gelden en kopte een voorzet van Tim E. over.

Daarna kwam Zundert een keer goed weg. Na geknoei in de defensie, ging een poging van dichtbij via de lat over. De reactie van Zundert was perfect. Een pass van Fabian werd opgepikt door Tim E. die met een mooie slalom ruimte voor zichzelf creëerde. Zijn schot vloog de kruising in. 1-0. UVV’40 was nog niet van de teleurstelling bekomen of het moest de volgende alweer slikken. Tim E. zette z’n hoofd tegen een voorzet die wat bleef hangen in het zestienmetergebied. Met een mooie boog ging de bal langzaam binnen. 2-0.

Hiermee was de wedstrijd in korte tijd beslist. Fabian dacht in z’n jubileumwedstrijd nog een penalty te mogen nemen, maar dat ging niet door. In de slotfase kwam Cas, Steven vervangen en nam Nick de plaats van Stijn over. Zundert bleef sterker en op zoek naar meer. Twee pogingen van Stijn en een kopbal van Mike uit een voorzet van Nick vonden helaas het net niet. Een voorzet van UVV’40 viel nog op de lat.

Voor de derde treffer was toch weer een Tim nodig. Deze keer stond Tim G. aan het einde van een mooie aanval. Van doelman Thomas, via Nick naar Mike, die voorgaf, waar na Tim G. met de derde Timtreffer de eindstand 3-0 vastlegde.

Zundert won zo terecht de eerste wedstrijd en lijkt klaar voor de derby tegen VVR volgende week.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Thomas Kerstens [W: Tim Goethals], Olivier van Hassel, Frenk Zagers, Steven Braspenning [W: Cas van Oijen], Tjeu van der Heijden, Dennis Verheijen, Fabian Nelemans, Stijn Geuke [W: Nick Goossens], Mike Daemen en Tim Englebert.

Wissels: Lars Vermeulen, Cas van Oijen, Nick Goossens, Tim Goethals, Rob Gommers.