Valste start VR2

woensdag 30 september 2020, 21:00

VR2 begon zondag jl. aan de competitie met een thuiswedstrijd tegen Viola VR2 dat de week ervoor met 2-1 had gewonnen van Chaam. Zundert VR2, vorig seizoen VR1, zag de jonge aanwas in VR1 blijven en werd uitgebreid met vijf nieuwe gezichten. Taak voor de coach om hier weer een goed team van te smeden.

Met de absentie van twee sterkhouders en enkele meiden op andere posities werd na het maken van de teamfoto afgetrapt. Al snel werd duidelijk dat Viola over een goed team beschikte met enkele routiniers met ervaring op 3e klasse niveau. Zundert werd onder druk gezet en was niet bij machte de bal in de ploeg te houden. Juist enkele vaste waarden haalden niet hun niveau en grossierden in slechte aannames en passes. Binnen 25 minuten stond het daardoor al 0-3. Met enkele wissels werd terug gegrepen naar een meer vertrouwde formatie en wisten de Zundertse dames beter tegenstand te bieden. Het belette Viola niet om voor rust uit te lopen naar een 0-5 voorsprong. Zeker drie doelpunten waren onnodig.

De rust deed de Zundertse dames goed. Geen donderspeech, maar een rustige evaluatie en een stukje zelfreflectie over wat misging, zorgde voor een metamorfose van de ploeg. Zundert leverde strijd, durfde vooral te voetballen en wist enkele kansjes af te dwingen. De grootste was voor de nieuwe rechtsbuiten, maar haar schot was te slap. Advies voor een krachtig schot? "Een volle schoen met een paar gewone kousen onder de scheenlap en daarover een dikke en dunne sok!" En passant brachten de Zundertse dames ook de opbouwtraining van de gasttrainer in de praktijk. Ook Viola kreeg nog enkele kansen, maar wist er nog maar één te benutten. Een onnodige doelpunt waar een verkeerde keuze bij een spelhervatting aan vooraf ging. Ondanks de 0-6 nederlaag, toch een compliment voor de puike tweede helft aan het hele team.

VR1: Goed van de startlijn af

Na een eerste zege in het hol van de leeuw bij de Moerse Boys. Was het deze week de beurt aan Gastel VR2. Deze mochten we thuis ontvangen op het A-veld. Gastel had een mindere start van het seizoen tegen Schijf waar het met 0-1 onderuit ging. De wedstrijd zou dus meteen een grote test worden. Met aanvulling van dames 2 werd er een strijdplan opgemaakt om de wedstrijd aan te vatten.

Start eerste helft was langs beide zijde met enorm veel inzet en vechtlust. Dit resulteerde ook in een aangename pot voetbal met kansen aan beide zijden. 14 Minuten in de eerste helft krijgen onze dames een vrije trap op ongeveer 25 meter tot het doel. Deze wordt op wonderbaarlijk wijze rechtstreeks binnen geschoten. 1-0 Zundert. Het laatste half uur zakten de dames net zoals de voorgaande week tegen de Moer jammer genoeg weer in. Het sluitstuk van onze dames voorkomt hier een 1-3 voorsprong van Gastel. Ruststand 1-0 voor onze dames.

Tweede helft kende alweer een stevig en furieus begin van onze vrouwen. Als team gingen ze op zoek naar nog enkele doelpunten. Gedurende de eerste 10 minuten werd er langs beide zijden weer flink gezocht achter doelpunten. Gastel zette hoog druk om zo de achterstand weg te werken. Echter gaan onze dames collectief voor de winst. Door een fantastisch samenspel van de 2 spitsen stond de 2-0 op het bord. Daarna namen onze dames meer en meer het spel in handen. Mede doordat de kopjes bij Gastel gingen hangen. Enkele minuten na de 2-0 volgt daarop ook de 3-0 voor het collectief. Net zoals in de eerste helft zakken onze dames het laatste kwartier nog in. Dit maakt het nog erg spannend aangezien Gastel niet alleen dichtbij komt bij de 3-1 maar alles opgeteld zelfs de mogelijkheid tot 3-3.

Kort en bondig samengevat komen de dames goed weg met een 3-0 overwinning dankzij het missen van efficiëntie bij Gastel. Nu op zoek gaan naar een oplossing voor het wegzakken tijdens de laatste 15 min en dan zijn de dames klaar voor hun volgende uitdaging.