Veilige dorstlesser

vrijdag 14 augustus 2020, 10:00

v.v. Zundert schenkt oudere jeugd eigen sportbidons.

Vroeger hadden we een waterzak met 1 bidon voor het hele elftal. Dat was de laatste jaren als een kratje met meerdere bidons voor het hele team. Met de hygiëne maatregelen m.b.t. het Corona virus achten wij dit niet langer verantwoord.

Daarom is besloten om alle oude bidons weg te gooien. Langdurig gebruik wordt sowieso afgeraden door de experts. We geven alle spelers die wedstrijden op een heel veld spelen een gratis sportbidon van 0.5 liter. Zij spelen langer dan 25 minuten per helft. Dus vanaf de MO13 en JO13 ontvangen alle spelers en speelsters een sportbidon t.w.v. € 4,00.

Zo houden we een uniforme uitstraling en borgen we dat iedereen uit z’n persoonlijke bidon kan drinken.

Hiervoor hebben we een aantal regels opgesteld.

* Ieder lid voorziet zijn sportbidon duidelijk van zijn of haar eigen naam.

* Deze wordt zowel voor de training/wedstrijd in kratje gedaan.

* Iedere speler drinkt dus altijd uit de eigen bidon.

* Iedere speler neemt na training/wedstrijd zijn bidon zelf ook weer mee naar huis.

* Iedere speler is zelf verantwoordelijk voor eigen bidon.

Dus ben je, je bidon vergeten of kwijt, zorg dan zelf voor een andere, maar ga zeker niet uit elkaars bidon drinken. We rekenen erop hiermee op een verantwoorde wijze invulling hebben gegeven aan het vraagstuk m.b.t. drinken tijdens trainingen en wedstrijden. Ook vertrouwen wij erop dat er zorgvuldig met de geleverde spullen wordt omgegaan.

Veel voetbalplezier!