Venijn zit in de staart

vrijdag 25 februari 2022, 9:00

Zundert – Philippine (0-1) 1-1

Het venijn zit in de staart.

Na een spectaculaire slotfase bleef het de vraag: “Had Zundert 1 punt gewonnen of 2 verloren?”. Maar waarschijnlijk leefde bij Philippine dezelfde gedachten.

Er is al voldoende geschreven over de “thuiswedstrijd” in Philippine, daarom gelijk door naar de wedstrijd. In een wat troosteloze ambiance met een slecht veld mocht Zundert de tweede seizoenshelft aftrappen. De meegereisde Zundert supporters waren op de vingers van één hand te tellen. En dan nog hield je een vinger over. De toen nog geldende anderhalve meterregel kon zonder problemen worden opgevolgd.

In een wedstrijd die meer spannend dan goed was, nam Zundert het initiatief, zonder tot hele grote kansen te komen. Toch was het eerste half uur duidelijk voor de roodzwarten. Kansjes waren er voor Wim, Tjeu en Siemen. Doelpunten bleven zoals ook voor de winterstop uit. En dan is het natuurlijk altijd opletten aan de andere kant. De eerste de beste aanval van Philippine was dan ook gelijk raak. Een uitbraak over rechts kon door de vrijstaande spits worden binnengegleden. Zundert kon net als de vorige confrontatie in de achtervolging.

Dat lukte nog niet. Sterker Zundert was het even helemaal kwijt en mocht blij zijn dat het zonder verdere schade het rustsignaal haalde. Philippine kreeg nog drie goede kansen om de marge te verdubbelen. Gelukkig was men niet zo koelbloedig als bij de eerste aanval.

Na rust herpakte Zundert zich. Na een uur spelen kopte Olivier een voorzet van Siemen tegendraads net voorlangs. Karim kwam in de ploeg voor Tjeu. Met nog een kwartier te spelen kwam Rob in het veld voor Mike. Hij zag direct bijna de gelijkmaker vallen. Een kopbal van Karim had een beter lot verdiend. Zundert ging vol in de aanval. Frenk ging mee naar het front en achterin werd met 1-op-1 alle risico genomen.

De druk van Zundert bleef, maar de dreiging van de tegenstander evenzeer. Het kon nog alle kanten op. Er werden 7 minuten blessuretijd bijgetrokken. En in die minuten gebeurde nog van alles. Na 5 minuten kopte de mee in de aanval getrokken doelman Thomas de gelijkmaker binnen. Uit een corner sprong hij het hoogst en scoorde de 1-1.

En hier bleef het niet bij. Beide partijen kregen nog een dot van een kans op de drie punten. Cas kon redding brengen voor Zundert, terwijl een poging van Siemen net voorlangs ging en een poging van Rob nog ternauwernood van de lijn gehaald kon worden. Zo eindigde deze wedstrijd met een 1-1 waarvan eigenlijk niemand echt gelukkig werd.

Zundert is door dit resultaat niet afgehaakt, maar ook zeker niet aangehaakt bij de (sub)top. Het bevind zich in een soort “Twillight Zone” van de ranglijst. Het doet niet echt mee voor de bovenste plaatsen en de staart is gelukkig ook uit het zicht. Zundert zit dus in de wachtkamer en moet vooral naar zichzelf kijken. En vooral de volgende wedstrijd van Victoria’03 winnen om in ieder geval deze ploeg weer in het vizier te krijgen.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Wessel Delcroix, Cas van Oijen, Frenk Zagers, Menno Schrauwen, Tjeu van der Heijden (W: Karim Vriends), Wim Kas, Tim Goethals, Olivier van Hassel, Siemen Boomaerts en Mike Daemen (W: Rob Gommers).

Wissels: Lars Vermeulen, Thomas Kerstens, Karim Vriends en Rob Gommers.