Verdiende overwinning in derby

woensdag 11 maart 2020, 19:00

Een wedstrijd tussen de nummer 3 en 8 is meestal een prooi voor de hoogst genoteerde. Hoe anders is dat in de plaatselijke derby, wanneer sentimenten een rol spelen. De coach had er vooraf het volste vertrouwen in, maar een van de stafleden vond het toch noodzakelijk om ’s nachts een rondje langs de plaatselijke horecazaken te maken. Incognito gekleed als signorita trad ze op, zong haar lied en verordonneerde speelsters tijdig huiswaarts te gaan. Op zondagmorgen waren dan ook vijftien speelsters en een manke signorita, stipt om negen uur aanwezig. Voor nummer zestien, die voor de tigste keer weer eens in diepe siësta lag, werd maar weer eens het telefooncircuit in werking gezet en de ophaalservice ingeschakeld.

Het plan om vanaf het eerste moment vol druk te zetten, de tegenstandster vast te zetten en voetballend de aanval te zoeken was gemakkelijker gemaakt dan uitgevoerd. Misschien dat er in de bespreking teveel druk op de ploeg was gelegd. Feit was dat het eerste kwartier voor de Klein-Zundertse dames was. Zundert was niet fel genoeg, was matig in de passing en liet zich vaak aftroeven door een fellere oranjehemd. Zundert kroop dan ook tweemaal door het oog van de naald toen de linksbuiten van de Boys in kansrijke positie kwam, maar de bal niet goed raakte. Zundert kreeg langzaam vat op de tegenstander, kwam beter in de organisatie en nam het overwicht. Een paar aardige combinaties en een eerste schot voorlangs waren de eerste wapenfeiten. De 1-0 kwam bijna op naam van de jonge centrale verdedigster. Al combinerend kwam zij in kansrijke positie voor de keepster, maar te lang dralen hield de 0 op het scorebord. Even later was het de ingevallen rechtsbuiten die al struikelend de bal net niet het laatste zetje wist te geven. Moerse Boys stelde hier enkele gevaarlijke vrije trappen en afstandsschoten tegenover. Na een half uur kwam dan toch het rood-zwarte Momento! Uit een Zundertse corner werd de bal in een keer op de slof genomen en achter de verbouwereerde doelvrouwe geschoten. 1 - 0. Het vrolijke signorita golfde vanuit de dug-out het veld in.

In de tweede helft ging Zundert door waar het gebleven was. Feller spelend, duels winnend en op jacht naar een tweede treffer. Een sterk opererende as en een met passie spelende stand-in-linksback maakte dat Zundert nauwelijks meer in de problemen kwam. Zundert kwam dan ook verdiend, maar ietwat gelukkig, op 2-0. Een verdekt schot net binnen de zestien verraste de oranje-witte keepster. Zo eindigde een moeilijk begin toch nog in een reguliere overwinning. De felicitaties en een dansje van El Toreador met zijn signorita waren voor de Zundertse dames die met 23 punten keurig op de derde plaats blijven staan.