Verenigingsvrouw en verenigingsman 2023

maandag 27 mei 2024, 18:00

Verenigingsman en verenigingsvrouw.

Afgelopen zaterdag werden op de vrijwilligersdag de verenigingsman en verenigingsvrouw van dit jaar bekend gemaakt. Het was weer een hele klus voor het hoofdbestuur om tot een keuze te komen. Niet omdat er geen geschikte kandidaten zijn, maar juist omdat er keuzes gemaakt moesten worden. Er zijn heel veel goede, betrokken en enthousiaste kandidaten. En hoe weeg je dit af? Maar uiteindelijk zijn er twee toppers in het zonnetje gezet.

Allereerst Sonja Marijnissen als verenigingsvrouw. Het is soms lastig om precies te duiden wat iemand voor de club doet. Sommige taken zijn vol in de spotlights, zoals bij Sonja achter de bar. Maar dit is slechts een topje van de ijsberg. Sonja is al jaren een gewaardeerd lid van de kantinecommissie, waarbij de tap laten lopen een belangrijke, maar zeker niet de enige taak is. Ook het organiseren van activiteiten in de kantine en de rol als gastvrouw richting tegenstanders is hierbij belangrijk. Het visitekaartje van v.v. Zundert. Zeker ook in de soms late uurtjes bij Quiz-, Rik- of andere kantineavonden.

Daarnaast zat Sonja ook in de commissie die het jubileumfeest georganiseerd heeft, is zij altijd actief bij de activiteiten m.b.t. de wedstrijd tussen de Zundertse selectie en NAC Breda. Voor al deze activiteiten verdient Sonja de titel verenigingsvrouw van het jaar. Voor de lange periode dat zij deze uitvoert, maar zeker voor de hoge kwaliteit en betrokkenheid die zijn hierin laat zien. Daarnaast zijn er ook nog de ongrijpbare hand- en spandiensten. Vraag iets, en Sonja zal kijken of ze er iets in kan betekenen, zoals bijvoorbeeld recent nog met de Roparun.

Dan bij de mannen. Als verenigingsman zijn we meer dan terecht bij Eddy Arnouts terecht gekomen. Eddy heeft een verleden als speler bij v.v. Wernhout achter de rug en draagt deze zustervereniging nog steeds een warm hart toe. Echter sinds Maarten bij v.v. Zundert is komen voetballen, heeft Eddy altijd z’n steentje bijgedragen.

Wat begon als leider en vlagger groeide als snel uit tot een echte betrokken clubman. De rol van jeugdcoördinator van diverse leeftijdscategorieën vervulde hij met verve. En dit is echt geen erebaan. Het indelen van de teams, het zoeken van geschikte trainers en leiders, het bemiddelen bij incidenten en het managen van ouders, ik geef het u te doen. En dat jaar-in-jaar-uit met hetzelfde enthousiasme. Eddy stelde altijd het doel van de vereniging voorop. En in sommige jaren betekende dat veel bellen en appen, schuiven met speeltijden, met spelers, om altijd weer compleet voor de dag te kunnen komen.

En of dit nog niet genoeg was heeft Eddy meerdere jaren een actieve rol gehad vóór en tijdens het befaamde E&F kamp. Een van de activiteiten die door “spelers van de week” steevast omschreven worden als het hoogtepunt in de jeugd bij v.v. Zundert. Eddy leverde hier vele jaren een prominente bijdrage aan. De laatste jaren heeft hij de rol van wedstrijdcoördinator op zaterdag steeds vaker uitgevoerd. Kortom Eddy is van vele markten thuis.

En of dit niet genoeg is, is hij één van de fanatieke supporters van het supporters collectief dat zich bij thuiswedstrijden van Zundert verzamelt achter het reclamebord van Shalom. Kortom Eddy heeft vele jaren, in meerdere rollen op verschillende dagen zijn bijdrage geleverd aan het reilen en zeilen binnen v.v. Zundert.  De titel verenigingsman komt hem als Wernhout-man dan ook meer dan toe.

Wij willen alle vrijwilligers bedanken, en Sonja en Eddy in het bijzonder. Bedankt voor al jullie enthousiasme, inzet, betrokkenheid, tijd en kwaliteit die jullie in onze mooie vereniging hebben gestoken. Van harte gefeliciteerd en hopelijk kunnen we hier nog jaren gebruik van maken.

Bestuur v.v. Zundert.