Voorbeschouwing Achtmaal - Zundert

maandag 7 september 2020, 8:00

Voorbeschouwing Achtmaal – Zundert

Na de 3-0 overwinning tegen Wernhout, staat gelijk de volgende bekerderby op het programma. Deze keer uit tegen Achtmaal. Achtmaal begon de bekercampagne met een 3-1 nederlaag bij GESTA en heeft zodoende een overwinning nodig als het verder wil bekeren.

Er zijn wel overeenkomsten tussen Achtmaal en de Galliërs uit Asterix en Obelix. Achtmaal is een sympathieke dorpsclub uit een relatief kleine gemeenschap. Een echte vereniging die diepgeworteld in de samenleving is. Met verrassend veel talenten die in de plaatselijke toverdrank gevallen lijken. Regelmatig vertrekken spelers om op een hoger niveau uit te blinken. Zoals recent een van de uitblinkers van vorig seizoen Dave Schoenmakers. Daarom is het ook zo knap dat men nog steeds zelfstandig tot mooie prestaties komt.

In het afgebroken seizoen leek Achtmaal niet te stoppen. Met de meeste punten, verreweg de meeste doelpunten (81) voor en de minste tegentreffers (11) was de promotie naar de vierde klasse dan ook dik verdiend. De voorbereiding van Achtmaal was wisselvallig, maar een nipte 2-0 nederlaag en een 2-2 gelijkspel tegen VVR die beiden in de derde klasse uitkomen, is zeker verdienstelijk te noemen.

Omdat Achtmaal in de competitie met 15 teams is ingedeeld is men afgelopen zondag al van start gegaan. De wedstrijd werd met 3-2 verloren. Achtmaal toonde veerkracht door zich na een 3-0 achterstand terug te knokken naar 3-2. De drie tegendoelpunten in het laatste kwartier voor de rust deden de groenwitten de das om. Zundert zelf oefende afgelopen zondag nog een keer. In een goede wedstrijd werd Gudok met 3-0 naar huis gestuurd. Een prima wedstrijd met een prima uitslag.

Vorig jaar troffen Zundert en Achtmaal elkaar ook al in de beker. Toen was Achtmaal in de eerste helft veel dreigender en gevaarlijk dan onze eigen mannen. Zundert mocht blij zijn dat het niet op achterstand kwam. De uiteindelijke 6-1 was dan ook zeer geflatteerd. We zijn benieuwd wat donderdag gaat brengen.