Voorbeschouwing Steen - Zundert

woensdag 30 september 2020, 17:00

Van KEIslecht naar STEENgoed!

Metamorfose bij ploeg uit Zeeuws-Vlaanderen. Zundert gaat voor het eerst dit seizoen naar Zeeland, waar het vorig jaar maar 1 punt uit 3 wedstrijden haalde. Tijd voor een nieuwe driepunter.

De bekercampagne was een succes voor Steen. Twee vierdeklasser werden verslagen. Na een 5-0 overwinning op Biervliet werd ook WVV’67 met 3-0 aan de kant geschoven. Deze goede prestaties kregen een vervolg in de eerste competitie wedstrijd. VVR verliet met dikke cijfers Zeeuws Vlaanderen. 4-1 was de uitslag, waarmee Steen zich na één speelronde koploper mocht noemen.

Vorige week onderbrak corona de goede flow waarin Steen zich bevond. De gehele seniorentak kwam afgelopen weekend niet in actie. Steen speelt al sinds mensenheugenis afwisselend in de derde of vierde klasse. In het seizoen 2018-2019 werd men afgetekend kampioen en speelt zo na 10 jaar vierde klasse weer in de derde klasse.

Een onverdeeld succes was de terugkeer in de derde klasse A niet. Op het moment dat de competitie afgebroken werd stond men troosteloos onderaan. Twaalf punten achter op de nummer voorlaatst. 7 punten, 1 overwinning en 4 gelijke spelen. Uit werd verrassend een punt behaald tegen koploper RBC. De overige punten werden thuis in Sint Jansteen behaald. Want op eigen veld lijkt Steen steeds tot meer in staat dan buitenshuis. Zundert mag deze tegenstander dus zeker niet onderschatten.

Voetbal is geen exacte wetenschap, maar als we de resultaten tegen VVR als graadmeter pakken is Steen zelfs favoriet. Vorig seizoen heeft de wedstrijd tussen Steen en Zundert zowel uit als thuis geen doorgang gevonden. Steen is dus een grote onbekende voor Zundert.

Zundert zelf is goed van start gegaan. Drie bekerzeges en twee overwinningen in de competitie. 17 doelpunten voor en 2 tegen. Cijfermatig niets dan lof. Het spel is nog te wisselvallig. Afgelopen weekend was het eerste half uur van zeer hoog niveau. Toch werd het nog spannend omdat de tegenstander die in de touwen hing, niet de knock-out uitgedeeld werd. De tweede helft liet zien, dat iedereen het Zundert moeilijk kan maken als Zundert vergeet te combineren en mee gaat in het vechtvoetbal. En hier zal men zich beter tegen moeten gaan wapenen, want de verwachting is dat we dit type voetbal vaker tegen komen. Dus uitgaan van eigen kracht en blijven combineren is de sleutel tot succes. Hup Zundert!

De wedstrijd zal zoals bekend zonder publiek worden afgewerkt. We proberen de supporters via Twitter op de hoogte te houden van de ontwikkelingen. De Twitter berichten zullen ook gemaakt moeten worden door mensen uit de begeleiding of organisatie rondom deze wedstrijd. Ook voor de verslaggevers en Twitteraars is geen plaats deze drie weken. We doen ons best.