Voorbeschouwing VVR - Zundert

woensdag 23 september 2020, 19:30

V.V. Zundert: Rode lap?

De laatste twee wedstrijden van onze buren aan de noordzijde vielen tegen. In de beker was de tegenstander waar wij vorige week met 3-0 van wonnen, UVV’40, met 6-2 te sterk voor VVR.

De openingswedstrijd van de competitie uit tegen STEEN ging ook met ruime cijfers verloren. Met een 4-1 nederlaag vertrokken de blauwwitten uit Zeeuws-Vlaanderen. STEEN dat vorig jaar in de afgebroken competitie laatste stond, met 12 punten achterstand op de nummer voorlaatst. Het is nog vroeg om conclusies te trekken, maar dit is niet de start waar je als club op hoopt.

Juist op zo’n moment kan het bezoek van buurman Zundert wel eens als een rode lap op een stier werken voor VVR. De punten moeten nu echt in eigen huis gehouden worden. VVR eindigde vorig jaar net boven de streep. Met 24 tegendoelpunten deed het niet onder voor de teams uit de top van de ranglijst, echter de 21 gemaakte treffers waren op STEEN na de minste van alle 14 ploegen. Dat men nu in twee wedstrijden 10 tegendoelpunten moet slikken, doet zich dan ook voelen.

Zundert is het seizoen juist goed gestart. Met drie ruime overwinningen in de beker en een degelijke start van de competitie thuis tegen UVV’40 is het nu zaak scherp te blijven. In oefenwedstrijden tegen sterke tegenstanders bleek men voetballend vaak gelijke tred te kunnen houden. Toch was het daar vaak lastig om de nul te houden. Een paar nederlagen tot gevolg. Wel nederlagen met perspectief. Dat blijk ook wel uit de statistieken tot op heden in officiële wedstrijden. 15 maal konden de armen de lucht in na een doelpunt, terwijl Thomas pas 1 bal uit z’n net heeft moeten halen.

VVR speelt nu al sinds de promotie van 2018 in de derde klasse. Vorig jaar troffen beiden ploegen elkaar ook in de competitie. De wedstrijd in Rijsbergen is toen nooit gespeeld. Thuis won Zundert met 2-1. Een zwaar bevochten overwinning waarin Zundert met 10 man het eindsignaal haalde en VVR een penalty gestopt zag door Thomas. Kortom bij VVR komen vaak extra krachten vrij als het moet aantreden tegen Zundert. Laten we hopen dat Zundert de goede resultaten van de afgelopen weken een passend vervolg kan geven. HUP Zundert!