Voorbeschouwing Zundert - DSE

woensdag 7 oktober 2020, 8:00

Lelijke eendje wordt mooie zwaan

DSE was vroeger altijd het kleine, sympathieke clubje uit Etten Leur. Tegenover de bravoure van Unitas’30 en Internos viel De Sportvriend Etten Leur, zoals de club voluit heet een beetje weg. Mede dankzij de verhuizing en een goed beleid is de club uitgegroeid tot een mooie club. Nog steeds met een sympathieke uitstraling.

Het damesvoetbal staat al jaren op een hoog niveau bij DSE. DSE VR1 is een vaste waarde in de hoofdklasse. Zover zijn de mannelijke clubgenoten nog niet, maar na jaren vijfde en vierde klasse voetbal, betekende het kampioenschap in het seizoen 2018-2019 promotie naar de derde klasse. Een sportief hoogtepunt in de clubgeschiedenis.

In de afgebroken competitie stond het vorig jaar op een tiende plaats in de brede middenmoot, waarin plaats 5 net zo haalbaar was als plaats 13. Zoals zoveel teams had DSE ook een beter trackrecord in thuiswedstrijden ten opzichte van de duels op vreemde bodem. 14 van de 20 punten werden op het eigen sportpark Hoge Neerstraat behaald.

Zundert won vorig seizoen beide wedstrijden van DSE. In Etten Leur werd het 0-2, waar het eerder ook in Zundert met een 3-0 overwinning geen doelpunt hoefde te incasseren. Opvallend want DSE scoorde in bijna alle wedstrijden vorige seizoen. Aanvallend zit het normaal dus wel goed. Verdedigend kreeg men echter na staartclub Steen de meeste treffer te slikken.

Ook dit jaar zijn de wedstrijden van DSE weer spectaculair qua doelpunten. Minimaal tweemaal trof men iedere wedstrijd het doel. Met de doelcijfers 7 voor en 8 tegen, 1 overwinning, 1 gelijkspel en 1 nederlaag en daarmee plaats 7 op de ranglijst zou je de blauwwitten de ideale middenmoter kunnen noemen.

Zundert heeft dus de statistieken van vorig jaar mee. En ook de start van dit seizoen met louter overwinningen maakt het dat Zundert op voorhand favoriet is. Toch zal het heel anders zijn voor onze mannen om op een verlaten sportpark zonder de steun van de supporters te moeten aantreden. Vorige week tegen Steen bleek dit geen belemmering om toch de drie punten te pakken.

DSE zal er op gebrand zijn om na twee nederlagen tegen Zundert, nu wel één of meer punten af te snoepen van de roodzwarten. Zundert zal de reeks overwinningen zolang mogelijk in stand willen houden. De competitie is nog pril, maar alle punten die je nu binnenhaalt, tellen aan het einde nog steeds mee. Laten we hopen dat deze mooie reeks nog lang voortduurt. Dan zal er wel met veel concentratie naar het duel met DSE toegewerkt moeten worden. Op naar een nieuwe driepunter, hup Zundert!