Voorbeschouwing Zundert - UVV'40

woensdag 16 september 2020, 10:00

Zundert ontmoet slapende reus

In het Engels klinkt het wellicht nog imposanter, “sleeping giant”, maar UVV’40 mag in de regio toch echt als slapende reus worden betiteld. Men denkt overigens zelf ook dat er meer mogelijk moet zijn. De slogan die terug te lezen is op de website klinkt dan ook: “een familieclub met ambitie”. Nu voor het vierde jaar op rij in de derde klasse, na jaren in de vierde en zelfs vijfde klasse te hebben uitgekomen.

UVV’40 heeft in alle lichtingen in de jeugd 3 teams en in de JO19 zelfs 4 teams. Met zo’n potentieel moet een hoger niveau dan de derde klasse mogelijk zijn. Er is namelijk iets te kiezen in alle leeftijdscategorieën. Hier zullen ongetwijfeld een aantal talentvolle jongens tussen lopen.

Vorig seizoen was dan ook niet in lijn met de uitgesproken ambities. Met 13 punten uit 15 wedstrijden en een 10e stek kon UVV’40 niet terug kijken op een flitsend seizoen. Met 4 overwinningen, 1 gelijkspel en 10 overwinningen kwam de corona break niet eens zo ongelegen. De twee overwinningen op de afgetekende nummer laatst Zigo fleurden de ranglijst nog enigszins op.

De bekercampagne dit seizoen geeft hoop op betere tijden in Ulvenhout. Er werd gewonnen van vierdeklassers Chaam (2-1) en Gloria UC (2-0). Afgelopen weekend tegen VVR werd met 6-2 fors uitgepakt en de volgende bekerronde bereikt. Volgens het transferoverzicht van BN De Stem spelen er dit jaar twee aanwinsten afkomstig uit Philippine en 1 van SAB uit Breda bij de groenwitten. Hier tegenover stond het vertrek van 6 spelers uit de selectie.

Zundert ging uiteindelijk vrij eenvoudig door in de bekerpoule, met overwinningen op Wernhout (3-0), Achtmaal (4-0) en Gesta (5-1). Als de ban gebroken was, volgden er steeds meer treffers. Dus het is hopen op een snelle treffer van onze mannen. Met 7 verschillende doelpuntenmakers in de drie wedstrijden, bleek Zundert niet afhankelijk van 1 persoon voor de treffers.

Een goede start is het halve werk, daarom moet Zundert vandaag met steun van de supporters vol voor de drie punten gaan. UVV’40 mag daarna proberen om de status van slapende reus in te vullen, maar zondag mogen de punten in Zundert blijven. HUP Zundert!