Voorbeschouwing Zundert - Wernhout

donderdag 27 augustus 2020, 16:00

Een bekerpoule vol derby’s

Zundert – Wernhout is de eerste wedstrijd in een reeks van drie derby’s. Met Achtmaal en GESTA complementeren Wernhout en Zundert het deelnemersveld.

Na weken van oefenen eindelijk een officiële wedstrijd. Want ondanks dat veel ploegen de beker gebruiken als verlengde voorbereiding, is het toch leuker om te winnen. Zeker van de buren. Bij de tegenstander komen we waarschijnlijk een aantal bekende spelers tegen waarvan de roots op sportpark de Wildert liggen. Ook de nieuwe trainer is een bekende in het Zundertse. Rudo Gommers staat vanaf dit seizoen voor de groep van de vierdeklasser.

In de afgebroken competitie van afgelopen seizoen stond Wernhout op een vierde plaats. Opvallend haalde het meer punten op vreemde bodem, dan thuis. Zundert is dus gewaarschuwd.

In het seizoen 2013-2014 stonden de ploegen voor het laatst bij elkaar in de competitie. In de toenmalige vierde klasse D won Zundert de thuiswedstrijd met 3-1. Uit in Wernhout kwamen beide ploegen niet tot scoren.

Trainer Jack Sweres en zijn team hebben in de korte voorbereiding vooral tegen hoger spelende teams gespeeld. Tegen vierdeklasser Terheijden werd in de enige thuiswedstrijd nog met 3-2 gewonnen. Tegen Moerse Boys (6-3), Roosendaal (2-0) en op toernooi bij JEKA tegen Oosterhout (1-0), JEKA (0-0) en Baronie (2-0) werd niet gewonnen.

Ook Wernhout zocht lastige tegenstanders op om zich in vorm te spelen. Tegen Steen, Schijf en Terheijden in drie helften werd steeds 1-1 gespeeld. Drie tegenstanders die net als Zundert in de derde klasse uitkomen, waarvan we Steen en Schijf ook in onze competitie zullen treffen.

Daarom is het lastig te voorspellen hoe Zundert er voor staat. Hopelijk een mooie wedstrijd met veel doelpunten. De weersvoorspellingen zijn niet goed, dus zorg dat je een paraplu meeneemt, want door de Corona maatregelen zijn de plaatsen op de tribune beperkt. Ook de ruimte in de kantine is schaars, we rekenen erop dat alle bezoekers zich aan de aanwijzingen houden en daarbij zeker de anderhalve meter afstand in acht nemen. Er is plaats voor 250 toeschouwers die zich vooraf aan dienen te melden via de website. De kaartjes vlogen op de eerste verkoopdag zo hard de digitale deur uit dat het bordje “uitverkocht” opgehangen kon worden.

Hup Zundert!

Zonder kaartje heeft naar het sportpark komen geen zin. Hopelijk zijn dit soort maatregelen snel niet meer nodig. Blijf gezond en volg het verloop van de wedstrijd via Twitter: Roodzwarteharten @vvzundertfans