Vooruitblik op donderdag

dinsdag 22 februari 2022, 17:30

Vooruitblik op donderdag! Het is écht in Philippine

Ik ga proberen uit te leggen hoe het zit met de wedstrijden tegen Philippine en het planningssysteem van de KNVB. We kunnen met speeldata, aanvangsdata en speelplaats schuiven, maar niet met de naam van de wedstrijd. We hebben het moment van spelen nu omgeruild. We spelen eerst uit in Philippine op donderdag 24 februari om 20.00 uur. En op zondag 24 april thuis tegen deze Zeeuwse tegenstander.

Echter in het schema is het  omgekeerd, waardoor we donderdag 24 februari onze thuiswedstrijd afwerken op sportpark Bermpje in Philippine. Dus nogmaals we spelen donderdag écht uit! Zo dat is er uit. Over bovenstaande kan niet gecorrespondeerd worden met de auteur van het artikel.

Doordat de wedstrijd tegen Clinge zondag geen doorgang kon vinden, hebben we nog steeds geen goed beeld hoe Zundert uit de lange winterstop zal komen. De wedstrijd tegen Clinge zal donderdag 10 maart om 20.00 uur ingehaald worden. Door de uitslagen van de inhaalwedstrijden is de ranglijst in de top in elkaar gekropen. Mocht Zundert de inhaalwedstrijd winnen, dan staan er 7 clubs binnen een marge van 4 punten en valt er een gat achter Zundert. Mocht de wedstrijd niet in een overwinning worden omgezet, dan valt het gat boven onze mannen en lijkt een bijrol het lot in het verdere verloop in de competitie. Het is nu dus echt aanhaken of afhaken.

V.V. Philippine is opgericht in 1955 en speelde hoofdzakelijk in de vierde en vijfde klasse. Sinds de promotie in 2012-2013 komt het echter bijna onafgebroken in de derde klasse uit. Rond deze tijd startte ook de samenwerking voor de jeugd met andere verenigingen uit de omgeving, die sindsdien onder de naam HPC’16 uitkomen.

Afgelopen zomer heeft Philippine een behoorlijke kwaliteitsimpuls gekregen door onder meer de komst van Karim Ben Sellam (Vlissingen), Kevin Segers, Jari de Jonge, Jesper van Wijck (allen Hoek 2), Joey dos Santos Galhetas (Arnemuiden), Demian Deij (IJzendijke), Nader Elhilali (Terneuzense Boys JO19). Hier tegen over stond het vertrek van Jeffrey Buren (Terneuzense Boys).

De afgelopen twee afgebroken Corona jaren stond Philippine keurig net boven de degradatieplaatsen. En ook dit jaar staat het op een vergelijkbare positie, waarbij het aansluiting krijgt bij de middenmoot indien het de inhaalwedstrijd tegen VVR winnend afsluit. De uitslagen zijn over het algemeen klein. Philippine geeft de punten niet zomaar weg, het heeft een sterk collectief dat relatief weinig treffers incasseert.

Aan de laatste confrontatie op sportpark het Bermpje bewaard Zundert weinig goede herinneringen. Er werd met 1-0 verloren in een meer spannend dan goede wedstrijd. Hopelijk kunnen onze mannen deze keer wel de drie punten mee terugnemen uit de Mosselstad.

Er rijdt geen bus naar deze uitwedstrijd, toch hopen we dat er veel supporters meereizen om Zundert aan te moedigen. De steun is van harte welkom om met een goed resultaat deze lastige uitwedstrijd af te sluiten. HUP ZUNDERT!