Vooruitblik op donderdag

maandag 7 maart 2022, 14:30

Zundert – Clinge: Wie pakt het herstel als eerste op?

Voor de derde maal schrijf ik dit seizoen een voorbeschouwing op Zundert – Clinge. Hoewel Zundert en Clinge niet veranderen, is de insteek toch steeds net iets anders. Door afgelastingen, uitgestelde wedstrijden en ingehaalde wedstrijden verandert het perspectief steeds weer. We gaan nu een aantal “Europese weken” in, met een dubbelprogramma. Zowel op donderdag als zondag zal Zundert 1 de komende 2 weken in actie komen.

Het competitieverloop tussen de tegenstanders van aankomende donderdagavond kent een vergelijkbaar patroon. Beide kwamen goed uit de startblokken, waarop een stevige dip volgde. Zundert had na vier duels nog niet verloren en tegen de gehele top 4 gespeeld. Clinge stond op dat moment met 9 uit 3 zelfs virtueel op kop.

Zowel Zundert als Clinge morsten daarna veel punten. Clinge verloor drie wedstrijden op rij en Zundert kwam zelfs vijfmaal op rij niet tot winst. Zundert speelde hierin wel driemaal gelijk. Bij Clinge is het echt alles of niets, want het verloor vijfmaal na drie overwinningen. Gelukkig toonden beide teams tekenen van herstel. Zundert vervolgens 2 duels met overtuigende doelcijfers 8-2, terwijl Clinge voor de winterbreak van Philippine met 3-1 won. En direct na de winterbreak zelfs met 3-0 te sterk was voor de toenmalige koploper HVV’24.

Echter speelde Zundert vorige week donderdag gelijk tegen Philippine en verloor Clinge afgelopen zondag met 3-0 van Terneuzen. Kortom voor beide teams een dipje in het herstel, waardoor men nu op plaatsen 6 en 7 net onder de top staan.

Bij Clinge is het dus alles-of-niets. 6 overwinningen en 4 nederlagen. Terwijl Zundert met 4 remises juist koning van de gelijke spelen is. Lastige om een voorspelling te doen over het resultaat van dit duel.

Clinge verraste al tweemaal op vreemde boden met een 0-2 overwinning, dus Zundert kan zich opmaken voor een lastig avondje. Clinge is een stugge ploeg, die weinig weggeeft en zelf ook gevaarlijk kan worden. We hebben weinig historie tegen deze ploeg, die over het algemeen in de vierde klasse uitkwam, met een paar uitschieters richting de derde klasse. Zo maakte het ook gebruik van het promotierecht nadat het in de afgebroken Corona competitie ongeslagen op kop stond. Vorig jaar ging het met drie overwinningen uit evenveel wedstrijden goed van start.

Zundert leek de laatste weken voor de winterstop de weg omhoog te hebben gevonden. De oefencampagne voor de tweede seizoenshelft verliep niet optimaal. En ook over de start van de competitie valt door twee afgelaste / uitgestelde wedstrijden weinig te zeggen. In Philippine leek Zundert te veel op het Zundert van voor de winterstop. Het veldspel was redelijk, het afmaken van de kansen ontbrak. Hierdoor is nog geen goed beeld op te maken van de sterkte van Zundert op dit moment.

Hopelijk kan Zundert met de steun van het publiek de week van het officiële jubileum goed van start gaan. HUP ZUNDERT!

En voor de volledigheid. Zundert 2 haalt morgen, dinsdag 8 maart om 20.00 uur thuis tegen VVR 2 ook een wedstrijd in.