Vooruitblik op donderdag

dinsdag 15 maart 2022, 8:00

Vooruitblik op Victoria’03 1 – Zundert 1

Aftrap donderdag 17 maart 20.00 uur in Oudenbosch.

Deze wedstrijd zou oorspronkelijk 23 januari en vervolgens 6 maart worden gespeeld. Corona bij Victoria’03 gooide bij de laatste poging roet in het eten. Vandaar een nieuw midweeks treffen. Omdat er intussen weer een heleboel (inhaal)wedstrijden zijn afgewerkt een nieuwe voorbeschouwing.

Zundert heeft de weg omhoog gevonden. Op 7 november werd voor het laatst verloren. Hoewel Victoria’03 een week later voor het laatst verloor, is de opmars van de ploeg uit Oudenbosch toch indrukwekkender. Zundert won sindsdien viermaal en speelde eenmaal gelijk. Victoria’03 won sindsdien zesmaal op rij, waarvan de laatste vijf keer in een uitduel. Op 28 november speelde Victoria’03 voor het laatst thuis.

Door deze reeks van overwinningen is Victoria’03 met reuzenstappen omhoog geklommen op de ranglijst. Sterker nog het heeft de minste verliespunten van allemaal. Winst op Zundert betekent de koppositie. Het is dan ook niet verrassend dat Victoria’03 in de tweede periode de leiding heeft genomen. Hier kan Zundert de leiding overnemen bij een overwinning. Kortom een wedstrijd die zowel van groot belang is voor de periodetitel als voor de algehele ranglijst.

Victoria’03 staat dus op pole position in beide ranglijsten, terwijl Zundert zich geen misstap kan veroorloven. Om de druk een beetje weg te halen, zet ik nu de “underdog modus” op het toetsenbord aan. Victoria’03 is de ploeg in vorm en is dus al 6 wedstrijden ongeslagen. Met 31 doelpunten is het de op één na productiefste ploeg van de competitie, terwijl de 15 tegentreffers ook duiden op een solide achterhoede. De 1-5 overwinning op toenmalig koploper Groen Wit was indrukwekkend.

Victoria’03 is nog niet een echte “traditionsverein” zouden de oosterburen zeggen. v.v. Oudenbosch en VES smolten na de eeuwwisseling samen tot Victoria’03. In 2003 inderdaad. Hierdoor staat en nu een mooie vereniging, die na een aarzelende opstartfase in de 4e en 5e klasse, nu al jaren een geduchte speler in de derde klasse is. Het sportpark Albano doet nog wat klinisch aan, maar hier zal met de tijd de sfeer ook wel komen. Zo iets moet groeien. Wellicht dat het daarom thuis nog maar tot 9 punten uit 5 wedstrijden is gekomen, terwijl de uitbalans met 18 uit 7 veel beter is.

Met een overwinning van Zundert, zou het aansluiten bij de top. Alles kruipt dan ineen, waardoor we kunnen spreken van de “grote zes”, mocht Zundert niet tot drie punten komen, dan lijkt het gat met de kop van de ranglijst te groot om nog een rol van betekenis te kunnen spelen.

Kortom een sleutelduel op donderdag. In Oudenbosch, aftrap 20.00 uur. Onze mannen kunnen uw steun goed gebruiken langs de lijn, dus kom zeker kijken.