Vooruitblik op donderdag

woensdag 4 mei 2022, 17:00

Zundert – VVR :  Derby op donderdag

In verband met activiteiten van de viering van het 90-jarig jubileum wordt deze derby een week eerder gespeeld. De rest van deze speeldag staat op donderdag 12 mei op het programma. VVR werd vorig jaar 90 jaar, maar kan dit door de Corona maatregelen nu pas vieren.

Een echt feestelijk jaar is het tot op heden op sportief gebied nog niet te noemen voor de buren uit Rijsbergen.  Er viel nog weinig te juichen. Slechts 13 maal vonden de Rijsbergenaren het net. Dit leverde 10 punten op en de dertiende plaats op de ranglijst. Op dit moment voldoende om rechtstreekse degradatie te ontlopen. De achterstand op de veilige 11e plaats bedraagt 7 punten. Dus het wordt tijd voor een overwinning om de nacompetitie te ontlopen.

De laatste 5 wedstrijden werden allemaal verloren. De laatste overwinning dateert van 13 maart toen Sprundel met 2-1 werd verslagen. Een hele belangrijke overwinning blijkt nu. In uitwedstrijden is het helemaal kommer en kwel voor VVR. 2 punten uit 10 duels met de doelcijfers 2 voor en 22 tegen. Nee, de meereizende supporters worden niet verwend dit jaar.

En juist alles wat hierboven beschreven is, maakt het een lastige wedstrijd voor Zundert. Het zou niet voor het eerst zijn, dat Zundert onnodige punten laat liggen tegen laag geklasseerde elftallen. Dus scherpte en concentratie zal van de eerste tot de laatste minuut nodig zijn om tot een goed resultaat te komen. VVR zal de huid duur verkopen en veel strijd leveren om Zundert het voetballen onmogelijk te maken.

Zundert heeft nu een reeks overwinningen nodig om óf via de derde periode óf via een hoge klassering (tweede of derde) in de competitie alsnog de nacompetitie te bereiken. Victoria’03 lijkt een te grote voorsprong te hebben genomen om ze nog nerveus te krijgen. Zundert zal met Groen Wit, HVV’24 en Hoeven uit moet maken wie er met Terneuzen (net al Victoria’03 al een periodetitel op zak) gaat strijden om promotie via de play-offs.

Zundert heeft nog 3 uit wedstrijden en 3 thuiswedstrijden voor de boeg. Hierin treft het nog drie tegenstanders die tegen degradatie strijden, maar ook nog de gehele top drie. Dus onmogelijk om in te schatten wat de uitkomst van dit seizoen gaat brengen. Laten we hopen dat we tot de laatste wedstrijd ergens voor spelen. Want wedstrijden waar iets op het spel staat, zijn toch leuker om  naar te kijken. Donderdag staat naast de strijd om de periode, de ranglijst ook de eer van de gemeente op het spel. Genoeg om voor te knokken! HUP ZUNDERT!