Vooruitblik op zomdag

donderdag 23 september 2021, 17:00

Nieuwe ronde, nieuwe kansen

Groen Wit kwam afgelopen seizoen maar driemaal in actie. Tegen DSE werd met 2-2 gelijkgespeeld en van Steen werd overtuigend gewonnen met 5-0. Het meest is toch de wedstrijd tegen Terneuzen blijven hangen. Bij een stand van 3-3 werd de wedstrijd gestaakt, met uiteindelijk 2 punten in mindering tot gevolg. Maar genoeg over vorig jaar.

Groen Wit is sinds de overtuigende promotie van 2016 een vaste waarde in de derde klasse. Waarbij het eigenlijk van meet af aan in de eerste helft van de ranglijst te vinden is geweest. Zundert staat dus voor een lastige opgave bij de start van de competitie. Groen Wit is net als Zundert de eerste ronde van de beker zonder kleerscheuren doorgekomen. Van vijfdeklasser SSW (0-9) en vierdeklasser Terheijden (7-3) werd overtuigende gewonnen. Door het 0-0 gelijke spel tegen derdeklasser Emma werd op doelsaldo de volgende ronde bereikt.

In 2012-2013 kruisten beide verenigingen voor het laatste de degens in een competitie wedstrijd. In de derde klasse wonnen beide clubs de uitwedstrijd. Voor Zundert eindigde het seizoen in mineur met een degradatie, terwijl in Princehage de handen omhoog konden na het behaalde kampioenschap. RKSV Groen Wit is een mooie volksvereniging met de velden midden in de wijk. Groen Wit zit zeker met de jeugdafdeling in de lift.

Volgens het transferoverzicht van BN De Stem zijn er afgelopen zomer geen spelers vertrokken of nieuw gekomen. Ook bij v.v. Zundert was het zoals gebruikelijk rustig met de overschrijvingen. Dennis Verheijen vertrok naar Halsteren en van Moerse Boys kwam Siemen Boomaerts over. Daarnaast maakte zoals iedere zomer een aantal jeugdspelers de overstap naar de selectie.

Zundert begon zoals het vorig seizoen was geëindigd, namelijk met winnen. Pas afgelopen weekend werd er voor het eerst gelijkgespeeld. De 3-3 tegen Achtmaal maakte een einde aan een zegereeks van 9 wedstrijden, maar de ongeslagen status in officiële wedstrijden werd voortgezet.

Een vooruitblik naar de komende wedstrijd is zeker na een periode van bijna 11 maanden zonder competitie voetbal lastig. Beide teams zullen er op gebrand zijn goed uit de startblokken te komen. Er ligt wel enige druk bij de mannen van Jack Sweres. In voorgaande jubileum jaren werd Zundert 1 kampioen, omdat v.v. Zundert in 2022 het negentig jarige bestaan gaat vieren, staan de supporters open voor een mooie aanloop naar de festiviteiten in de vorm van overwinningen en mogelijk een kampioenschap. Maar laten we niet op de zaken vooruit lopen, want een bal kan raar rollen. Hoe dan ook, HUP ZUNDERT!