Vooruitblik op zondag

donderdag 7 oktober 2021, 17:00

Zundert 1 - HVV'24 1: Vroege topper?

HVV’24 is afkomstig uit het vestiging stadje Hulst, met een mooie historisch centrum. Ook de voetbalclub heeft een mooie historie waarin het regelmatig aantrad tegen v.v. Zundert.

HVV’24 komt het grootste gedeelte van de recente geschiedenis uit in de derde klasse, met sporadische uitstapjes naar de tweede en ook vierde klasse. De hoogtijdagen lagen in de jaren ’50 en ’60 waarin het bovenin de 2de klasse speelde met als absoluut hoogtepunt het verblijf in de eerste klasse in ‘54/’55.

Maar laten we in deze voorbeschouwing richten op de recentere prestaties. In de laatste afgeronde competitie behaalde HVV’24 een periodetitel en de vierde plaats. In de afgebroken competities kon het nog alle kanten op, maar vorige jaar stond HVV’24 ook op de vierde plaats na 4 duels.

In de beker begon HVV’24 met een overtuigende 17-0 zege op vierdeklasser Corn Boys. Tegen de volgende vierdeklasser Groede vielen minder doelpunten, maar ook hier kwam de ploeg uit Hulst met een overwinning (1-2) uit de strijd. HVV’24 bekert dus ook verder.

In de competitie begon het sterk met een 0-3 overwinning op provinciegenoot Philippine. Vorige week werd ook de eerste thuiswedstrijd gewonnen. Met een 3-2 nederlaag werd het sterk gestarte DSE naar huis gestuurd. Zodoende speelt HVV’24 voor de tweede week op rij tegen de koploper.

Die koploper is ons eigen v.v. Zundert. Zundert haalde vorige week knap drie punten op in Terneuzen. Vooral de overtuigende manier waarop dit tot stand kwam, stemde de Roodzwarte supporters gelukkig. Ondanks een aantal geblesseerde spelers en twee uitvallers in de wedstrijd was Zundert de bovenliggende partij.

Zundert en Terneuzen schuiven elkaar over-en-weer de favorietenrol in de schoenen. Maar of dit terecht is, is nog maar de vraag. Wellicht is HVV’24 wel een van de outsiders. Dus laten we HVV’24 absoluut niet onderschatten, de club uit Hulst is een vaste waarde in de top van de derde klasse. Zundert zal weer geconcentreerd als team moeten strijden en blijven zoeken naar de voetballende oplossing om tot een goed resultaat te komen. HUP ZUNDERT!

Verder bedankt voor alle steun tijdens de Albert Heijn Voetbalpassie weken. Hopelijk kunnen we ook op uw stem rekenen tijdens de Rabo Clubsupport campagne. En tenslotte vergeet niet uw Roodzwarte hart aan te schaffen voor dit seizoen. Nogmaals HUP ZUNDERT!