Vooruitblik op zondag

donderdag 30 september 2021, 17:00

Clash der roodzwarten

Af en toe komen we een tegenstander tegen in de voor ons zo vertrouwde kleurcombinatie rood-zwart. Zo ook komende zondag als v.v. Terneuzen de tegenstander is. Met Terneuzen is gelijk één van de titelkandidaten genoemd.

Kijken of de mannen van Terneuzen de passage uit het clublied: “ Nimmer zeuren, nimmer kniezen, Vechten voor ons ideaal!. Ons clubje een trapje hoger, Is het doel van allemaal” kunnen waarmaken. In het seizoen 2011-2012 kwam Terneuzen nog uit in de eerste klasse. Twee degradaties later speelt het sinds 2014-2015 in de derde klasse. Na 4 jaar in de bovenkant van de middenmoot te hebben gespeeld heeft Terneuzen de weg naar boven weer gevonden. Wellicht was het zonder de Corona onderbrekingen alweer in de tweede klasse, maar dat zullen we nooit weten.

Terneuzen is niet door naar de volgende ronde in de beker, ondanks een poule met twee vierdeklassers. Een 4-0 overwinning op Sluis, was niet voldoende om de 3-0 nederlaag tegen Breskens recht te zetten. Terneuzen kan zich dus volledig op de competitie richten. In de competitie werd direct gewonnen van een derde club in het rood-zwart. In Sprundel werd met 2-3 gewonnen. Invaller Hakan Başağaç was met twee treffers de gevierde man.

Zundert bewaard geen goede herinneringen aan de laatste wedstrijd op het sportpark met de mooie naam: De Vliegende Hollander. Zundert verloor afgetekend met 6-0. Een wedstrijd die we eigenlijk willen vergeten. Een ongelukkige rode kaart van v.v. Zundert, een monsterscore en een vervelend opstootje zorgden dat Zundert met schaamrood op de kaken moest afdruipen in Zeeuws Vlaanderen. Dus hoog tijd om ons van onze beste kant te laten zien komende wedstrijd.

Bij Terneuzen staan waarschijnlijk ook andere spelers in het veld dan 2 seizoenen geleden, wat alleen afgelopen zomer vonden de volgende mutaties plaats: Nieuw: Rob de Pooter (Zaamslag), Devano Riemens (NEC), Dion Schoonakker (Zaamslag), Hakan Basagac (Goes), Ayden Davies, Rowan van de Geld, Michiel van Damme, Huseyin Mert Sahbaz (allen eigen jeugd). Weg: Jahrdell Constansia (Hoek), Stijn Verstraeten (Jeka), Jeffrey Buijze (Koewacht), Devante Sno (TOGR), Sinan Coban (onbekend), Colin van de Hout en Jarno Waebeke (beiden gestopt).

Zundert is de competitie fris begonnen. Er lijkt een echt team te staan dat hard voor elkaar werkt en dat de teamspirit combineert met goed voetbal. De 4-0 overwinning op Groen Wit was een mooi begin. Er staat een mooie mix van een aantal ervaren midden- en eind twintigers aangevuld met spelers die net de stap vanuit de jeugd hebben gemaakt. In de twee afgebroken seizoenen was de start heel goed, hopelijk kan hier dit jaar een vervolg aan gegeven worden.

Gedurende de gehele voorbereiding was het aanvallend frivool en vielen er veel doelpunten. Ook tegen, Zundert viel aan met de achterdeur open zoals ze dat noemen. Afgelopen week zat die weer stevig dicht gegrendeld, de defensie van Zundert kwam geen enkele keer in de problemen. Hopelijk kan hier komende wedstrijd een vervolg aan gegeven worden. In de tweede wedstrijd van het seizoen wordt de competitie niet beslist, maar zal wel meer duidelijk worden over de onderlinge krachtsverhoudingen. Het is zaak voor v.v. Zundert om als team te opereren en geduldig te blijven. Hup Zundert!