Vooruitblik op zondag

donderdag 14 oktober 2021, 17:00

Vier op één rij

De wedstrijd tegen DSE is alweer de vierde topper van dit seizoen voor Zundert. Maar laten we eerst de belangrijkste informatie delen. DSE start haar thuiswedstrijden al om 14.00 uur. Dus zorg dat je op tijd bent voor de aftrap als je naar Etten Leur afreist.

De vierde topper achtereen dus. Na Groen Wit, Terneuzen en HVV’24 weer een tegenstander uit de huidige top zes. De eerste drie tegenstanders wonnen alle wedstrijden behalve het treffen tegen Zundert. Kortom Zundert heeft echt een pittige start van het seizoen. De Sportvriend Etten Leur won tweemaal met 5-1. Zowel Schijf als Hoeven verloren met ruime cijfers van DSE. Alleen de wedstrijd tegen onze tegenstander van vorige week HVV’24 ging in Hulst verloren. Maar wij hebben ondervonden hoe sterk deze tegenstander is. Ternauwernood kon een punt worden binnengesleept door Zundert.

DSE is niet door in de beker, ondanks overwinningen op vierdeklasser VCW en vijfdeklasser HZ’75. Een nederlaag tegen Virtus uit de derde klasse B, betekende een vroeg einde van de bekercampagne 2021-2022 voor DSE.

In de competitie gaat het wel voortvarend. Maar liefst 12 keer vonden de blauwwitten al het vijandelijke doel. Hiermee is het de meest productieve ploeg uit de competitie tot zover. Vooral Pjotr Hendrickx is met 5 doelpunten erg productief. Maar aangezien er in totaal zeven verschillende doelpuntenmakers zijn, moet Zundert er rekening mee houden dat het gevaar van alle kanten kan komen.

Zundert zelf scoorde ook al achtmaal, terwijl het met twee tegentreffers weinig hoefde te incasseren. Als Zundert opnieuw het spelniveau van de eerste tweeëneenhalve wedstrijd op de mat kan leggen, zijn er zeker weer kansen voor de roodzwarten. Hopelijk stroomt volle ziekenboeg (Tim, Tim, Stijn, Wessel en Wim) snel leeg en moet trainer Jack Sweres zondag weer lastige keuzes maken. Gelukkig hebben de vervangers het uitstekend gedaan de afgelopen weken. Hopelijk kunne zijde smaak van de tweede helft tegen HVV’24 weg spoelen en de draad van de wedstrijden daarvoor weer op te pakken, want daarin liet Zundert zien goed te kunnen combineren en veel kansen te creëren.

Het duel tussen DSE en Zundert is tevens een wedstrijd om de familie eer. Neven Peter en Jack Sweres strijden om best geklasseerde Sweres in de derde klasse A. Laten we hopen dat Jack op zondag om kwart voor vier nog steeds de hoogst geklasseerde Sweres is. Het liefst met drie extra punten bij de huidige score. HUP ZUNDERT