Vooruitblik op zondag

zaterdag 12 maart 2022, 18:00

Zundert – UVV’40: Eerste thuiswedstrijd op zondag sinds november

Het vertrouwde “middagje de Wildert met uitloop is terug”. Na vier maanden eindelijk weer een thuiswedstrijd op zondag voor v.v. Zundert. Afgelopen donderdagavond werd al ingehaald tegen Clinge. Hierin toonde Zundert veerkracht door een vroege 0-2 achterstand om te buigen in een 3-2 overwinning.

Zundert treft met UVV’40 een tegenstander die midweeks niet in actie kwam. Of dit een voor- of nadeel is, zal nog moeten blijken. De club uit Ulvenhout speelt een degelijk seizoen. Het lijkt voldoende afstand te hebben genomen van de onderste posities, terwijl de kop van de ranglijst uit het zicht is. Wellicht kan men nog een gooi doen naar een periodetitel.

De start na de winterstop was ronduit slecht. Met een 5-1 nederlaag tegen Groen Wit en een 0-5 verlies tegen Terneuzen valt er geen ander stempel op de eerste duels na de winterbreak te plakken. Wel dient opgemerkt te worden dat dit de nummer 1 en 2 van de competitie zijn. Afgelopen week herstelde UVV’40 zich met een 3-2 overwinning op hekkensluiter Steen.

Dit decennium kwamen de groenwitten met een paar uitstapjes naar de vierde klasse hoofdzakelijk in de vijfde klasse uit. Sinds het kampioenschap in het seizoen 2016-2017 speelt het nu ook in de derde klasse. Net als eind jaren’70 en begin jaren ’80. Een plaats waar je een vereniging met de omvang van UVV’40 minimaal mag verwachten. UVV’40 heeft het op een na hoogste aantal doelpunten vóór in het rechterrijtje, maar ook het tweede hoogste aantal doelpunten moeten incasseren van de hele competitie. De twee zware nederlagen net na de winterstop waren hier grotendeels debet aan.

Zundert dat nog steeds de club is met een van de minste tegentreffers, zal het dus op zoek moeten naar mogelijkheden om snel tot scoren te komen. En vanuit daar alert blijven, want UVV’40 is onvoorspelbaar, want naast grote nederlagen, wist het ook knap te winnen in uitwedstrijden tegen Victoria’03 en DSE. Ook toonde het afgelopen zondag aan over veerkracht te beschikken. Een 1-2 achterstand tegen Steen werd omgebogen in een 3-2 overwinning.

Het is dus aan de mannen in het Roodzwart om de eerste zondag thuiswedstrijd na de winterstop op dezelfde manier aan te pakken als de eerste thuiswedstrijd voor de winterstop. Toen werd de huidige nummer 2, Groen Wit met een 4-0 nederlaag én goed veldspel verslagen. HUP ZUNDERT!