Vooruitblik op zondag

vrijdag 18 maart 2022, 17:00

Hoeven – Zundert: Wie zet de inhaalreeks voort?

Tijdens de voorbeschouwing op de thuiswedstrijd hadden we per ongeluk HVV’24 op het wedstrijdinformatie bulletin gedrukt boven het logo van Hoeven. De scherpe social media afdeling van de club uit Hoeven had dit gelijk door. En helaas waren ook de spelers van Hoeven scherper dan onze mannen. Een 0-2 thuisnederlaag was dan ook het gevolg. Voor Hoeven de eerst overwinning, voor Zundert de eerste nederlaag.

Zundert kwam hierna in een dip, terwijl Hoeven juist de weg naar boven heeft bewandeld sinds dit duel. Intussen bevinden de ploegen zich op de posities 5 en 6 op de ranglijst. Waarbij het doelsaldo van Zundert net iets beter is. En ook in de tweede periode staat Zundert boven Hoeven. Hier is er zelfs sprake van 1 punt voorsprong.

Maar laten we het lot niet tarten, of zoals ze tegenwoordig zeggen, jinxen. Hoeven heeft na de matige seizoenstart thuis niet meer verloren. Uit de laatste vier thuiswedstrijden werden 10 punten gehaald. In de laatste 2 thuisduels werd maar liefst acht maal gescoord.

Zundert en Hoeven kwamen elkaar door de jaren heen al veelvuldig tegen. Vooral aan de uitwedstrijden bewaren de roodzwarten geen goede herinneringen. Het laatste onderlinge treffen in de derde klasse was een spektakelstuk, 5-5. De laatste wedstrijd in Hoeven was in de tweede klasse, waar Hoeven ook één jaar in uit kwam. Zundert ging met 5-2 ten onder. Kortom de statistieken zijn in het voordeel van de ploeg uit Hoeven. Gelukkig worden wedstrijden niet op papier, maar op het veld beslist.

Door de belabberde seizoenstart van Hoeven en de dip van Zundert eind oktober / begin november, moeten beiden ploegen in de achtervolging en mogen ze eigenlijk geen misstap maken. Er staat dus veel spanning op dit duel. Het eerste doelpunt kan wel eens doorslaggevend worden voor het resultaat. In het eerste duel was dit ook het geval. Een slecht duel werd beslist door twee standaardsituaties. Een vrije trap en een penalty. Hoeven maakte ook de meeste aanspreek op de overwinning overigens.

Nu Zundert de weg omhoog heeft ingezet, is het ook tijd om te breken met de traditie in uitwedstrijden tegen Hoeven. Het is aan Zundert om de fysieke confrontatie niet te veel op te zoeken en te vertrouwen op het eigen spel en de kwaliteiten aan de bal. En proberen weinig vrije trappen weg te geven, want de luchtmacht van Hoeven is een factor om rekening mee te houden.

Als Zundert weet te winnen doet het goede zaken in zowel de periodestand als in de reguliere competitie. Zeker omdat de nummer 1 en 2 (Terneuzen en HVV’24) elkaar treffen. En hierbij is één ding zeker, ze kunnen niet allebei winnen. Als Zundert niet met drie punten naar huis gaat, verliest de recente inhaalrace een stuk van z’n glans.

Dus de bal is rond en het kan alle kanten op, om er maar eens een cliché tegenaan te gooien. Wat onze mannen zeker kunnen gebruiken is de steun van veel supporters. Dus kom naar Hoeven aanstaande zondag. Aftrap 14.30 uur.