Vooruitblik op zondag

donderdag 24 maart 2022, 18:00

Zundert – Schijf: Een ontmoeting met de trainer van volgend seizoen

Schijf trainer Jan Hereijgers komt alvast een kijkje nemen bij z’n toekomstige werkgever. Altijd een pikant gegeven voor een wedstrijd. Hopelijk gaan onze mannen Jan een goede indruk geven over hetgeen hij volgend seizoen kan verwachten. Wij kunnen dit aspect niet onbenoemd laten, maar moeten het ook niet groter maken dan het is. Zundert – Schijf is gewoon 1 van de 26 wedstrijden die dit seizoen gespeeld wordt door Zundert in de derde klasse A.

Schijf is een stugge ploeg, waar je niet zo maar van wint. Schijf staat op plaats 9 en heeft nog maar 21 tegendoelpunten. Hiervan vielen er 9 in 2 wedstrijden (5-1 tegen DSE en 4-0 tegen Victoria’03), maar verder krijgt de ploeg heel weinig treffers tegen. Zelf scoren gaat Schijf wat moeilijker af. Slechts 15 maal werd het vijandelijke net gevonden.

Erg knap dat dit geringe aantal doelpunten, wel 18 punten opgeleverd heeft. Uit en thuis is de sterkte van Schijf vergelijkbaar met 10 punten op eigen veld en 8 in uitwedstrijden.

De uitwedstrijd werd door Zundert verloren met 1-0. Ook in het seizoen 2019-2020 verloor Zundert in Schijf. Toen met 2-1. De thuiswedstrijd werd niet meer gespeeld. Voor de laatste zege in een onderling competitieduel van Zundert moeten we terug naar het seizoen 2013-2014. Toen trok Zundert tweemaal aan het langste eind in de vierde klasse. Schijf kwam in de geschiedenis vooral uit in de zesde, vijfde en vierde klasse. Sinds de promotie in 2017-2018 komt het uit in de derde klasse. Daarin is het nooit in de problemen geweest en ook dit jaar lijkt Schijf zich probleemloos in de middenmoot te nestelen. Er is dus geen rijke historie met de club met de vrij unieke kleurcombinatie geel en rood.

Zundert is in goeden doen. Het gaat na 5 wedstrijden dan ook aan kop in de tweede periode. Deze periode gaat over negen wedstrijden, dus er is nog een lange weg te gaan. Maar het spel, de inzet en de teamspirit zijn goed bij de roodzwarten. Zundert won de afgelopen week zowel bij Victoria’03 als bij Hoeven, waardoor het ook aansluiting vond bij de top van de ranglijst.

Schijf heeft al drie wedstrijden niet verloren inclusief een knappe 0-0 bij koploper HVV’24. Zundert is 7 wedstrijden zonder nederlaag, slechts één remise bij Philippine. Laatste nederlaag was 7 november tegen….. Schijf. Laten we hopen dat Zundert de reeks overwinningen voortzet. En daarna een mooie feestje kunnen gaan vieren in de kantine op de “Derby Party”. HUP ZUNDERT!