Vooruitblik op zondag

donderdag 31 maart 2022, 18:00

Voorbeschouwing op Sprundel – Zundert.

Belangrijke mededeling vooraf. De wedstrijd start om 14.00 uur. En ook Sprundel 2 – Zundert 2 is met een half uur vervroegd. Zij trappen 11.30 uur af.

Hopelijk is Sprundel niet de bananenschil waar Zundert over gaat uitglijden. Sprundel heeft sinds 28 november geen punt meer gepakt. Op deze datum won het de thuiswedstrijd tegen UVV’40 met 3-1. Daarna volgde 7 nederlagen op rij. Zundert verging het veel beter. Na 5 wedstrijden zonder overwinning begon de wederopstanding juist tegen Sprundel. Met de afgetekende 5-1 overwinning werd de weg naar boven ingezet. 7 overwinningen en 1 remise (in Philippine) waren de oogst.

Sprundel is door deze resultaten op de laatste plaats beland. Met 43 tegentreffers en slechts 13 gemaakte doelpunten is het lastig naar aanknopingspunten zoeken. Enige houvast is wellicht dat 4 van de 5 punten in eigen huis behaald werden. Positief gesteld haalt Sprundel dus 80 procent van de punten in eigen huis. Naast de genoemde overwinning op UVV’40, werd er gelijkgespeeld tegen Steen en ook uit in Hoeven werd een punt behaald.

Het is dus lastig om Zundert in de rol van underdog te manoeuvreren. Sterker nog Zundert is gewoon favoriet in deze wedstrijd, dat mogen we best uitspreken. Natuurlijk moeten we Sprundel niet onderschatten, want daar heeft Zundert een te lange traditie mee. Het spel zal beter moeten zijn dan afgelopen week tegen Schijf. Maar de weken ervoor was de stijgende lijn duidelijk zichtbaar.

Sprundel kwam jaren uit in de vierde klasse. Toen na het afgebroken seizoen 2018-2019 de vraag werd voorgelegd of men een klasse hoger wilde spelen, is het op de derde plaats staande Sprundel daar op ingegaan. Sinds vorig seizoen speelt het dus in de derde klasse. Waar men het tot op heden erg lastig heeft.

Sprundel viert net als Zundert dit jaar een jubileum. Waar Zundert de leeftijd van 90 bereikt, is Sprundel met 60 jaar nog een relatief groentje. In de periode eind jaren ’70 tot begin jaren ’80 kende Sprundel z’n hoogtijddagen. Het speelde zelfs drie jaar in de tweede klasse. Nu is het vooral hopen op betere tijden.

Zundert lijkt met Victoria’03 uit te gaan maken wie de tweede periode en daarmee een plaatsje in de nacompetitie verdiend. De stand aan kop is als volgt:

1.      Zundert 7-19

2.      Victoria’03 7-18

3.      Hoeven en Groen Wit 7-15

In theorie zou het aanstaande zondag al beslist kunnen worden. Want als Zundert wint van Sprundel en Victoria’03 verliest van Philippine, dan is de kloof onoverbrugbaar. Maar wat… als… is altijd erg gevaarlijk. Het lijkt sowieso op de laatste speelronde in de periode aan te komen. En dan treft Zundert thuis het sterke Terneuzen.

De bespiegelingen zijn louter voor de supporters. Trainer Jack Sweres en z’n mannen moeten gewoon van wedstrijd naar wedstrijd leven en proberen het maximale eruit te halen. Met het spel van de afgelopen uitwedstrijden tegen Victoria’03 en Hoeven in het achterhoofd, moet dit goed komen. Wij hebben er alle vertrouwen in. HUP ZUNDERT!