Vooruitblik op zondag

donderdag 7 april 2022, 18:00

Zundert – Terneuzen: Een duel der Roodzwarte giganten

Zundert heeft aanstaande zondag de eerste kans van dit seizoen om een prijs te pakken. De tweede periode wordt bij winst op Terneuzen binnengesleept. Maar dit is eenvoudiger opgeschreven dan gedaan.

En wellicht zijn andere resultaten ook voldoende. Zundert moet in ieder geval minimaal hetzelfde resultaat halen als de enige overgebleven concurrent voor de periodetitel. Laat dat nu uitgerekend koploper Victoria’03 uit Oudenbosch zijn. Victoria’03 speelt uit tegen nummer 13 in de stand, Steen. Dus laten we voor het gemak redeneren dat er gewonnen moet worden voor een feestje.

En dat is geen eenvoudige opgave. Terneuzen is zeker gezien de mutaties in de zomerstop één van de topfavorieten voor het kampioenschap. Indien het de inhaalwedstrijd tegen Groen Wit in winst omzet, doet het ook nog volop mee in de strijd aan de top. Vooral de goede resultaten in uitwedstrijden vallen op. Sterker nog het haalde in minder wedstrijden (7 om 8) méér punten uit dan thuis op sportpark de Vliegende Hollander (16 om 13). Het is hiermee ná koploper Victoria’03 de ploeg met de minste verliespunten in uitwedstrijden.

Met Terneuzen en Zundert zijn gelijk de tweede sterkste defensies van de derde klasse A genoemd. Toch draaiden de Zeeuwen de laatste wedstrijden niet zo lekker. Afgelopen zondag kwam men niet in actie, de drie laatste wedstrijden leverden maar 1 punt op. Hierdoor zakte het op de ranglijst.

In aanvallend opzicht vallen Siemen Boomaerts en Sinan Cohan op. Beide zijn volgens de Liveuitslagen app goed voor 10 treffers dit seizoen. En staan  daarmee gedeeld derde op de topscoorderslijst van de derde klasse A.

De laatste keer dat Zundert een periodetitel behaalde was in het seizoen 2015-2016 toen het de eerste periode won. En uiteindelijk via de nacompetitie promotie naar de tweede klasse afdwong. Terneuzen zit dus in een dipje, terwijl Zundert echt op stoom is. Al negen wedstrijden werd er niet meer verloren. Acht overwinningen en 1 gelijkspel waren de oogst.

Het spel was de afgelopen twee weken wat minder, toch werd er vrij eenvoudig gewonnen. In balbezit zal het beter moeten, maar met de teamgeest en de inzet zit het wel goed. Laten we allemaal achter onze mannen gaan staan, dan moet het goed komen. HUP ZUNDERT!

Tweede periode:

1. Zundert 8-22 22-7