Vooruitblik op zondag

donderdag 14 april 2022, 18:00

Voorbeschouwing Clinge – Zundert.

Lastige herstart voor een nieuwe serie overwinningen van v.v. Zundert. Na negen wedstrijden zonder nederlaag verloor Zundert afgelopen weekend van Terneuzen en daarmee ook de tweede periode. Uithuilen en opnieuw beginnen dus. Er zijn nog 9 wedstrijden te spelen, dus een nieuwe serie van 9 wedstrijden zonder nederlaag is nog mogelijk dit seizoen. Alleen is de eerste horde gelijk een zware horde om te nemen.

Tegenstander Clinge is de ploeg met de minste verliespunten in thuiswedstrijden. Sportpark Malpertuus is een haast onneembare vestiging. 19 van de 28 punten werden op eigen veld binnengehaald. Acht thuiswedstrijden waren goed voor 6 overwinningen en 1 gelijkspel. Alleen Groen Wit ging met drie punten terug naar Breda.

Zundert daarentegen is juist weer één van de drie teams die de meeste punten buitenhuis behaalden. Acht uitwedstrijden leverden maar 1 nederlaag op. De laatste 5 uitduels werden winnend afgesloten, waaronder de zege op koploper Victoria’03. Kortom tot op heden hebben we de favoriet nog niet aan kunnen wijzen in deze voorbeschouwing. Het verschil op de totale ranglijst is wel 6 punten in het voordeel van Zundert.

Clinge was afgelopen maandag jarig en vierde die dag de 95e verjaardag. Tijd voor Zundert om het feestje te verstoren en drie punten mee te nemen in de bus. Clinge schommelt de laatste seizoenen tussen de vierde en de derde klasse. Vorig jaar schoot het spectaculair uit de startblokken. Toen de competitie werd stilgezet stond het tweede, met 9 punten uit 3 wedstrijden. Vlak achter….Zundert dat met 12 uit 4 koploper was.

Het zijn nu andere tijden. Zundert zal moeten blijven winnen en hopen op misstappen van de ploegen boven zich. Wellicht is er dan nog iets mogelijk. Voor Clinge lijkt het seizoen in de veilige middenmoot te eindigen. De koploper is te ver weg, de afstand tot de staart is ook erg ruim. Een andere optie lijkt een periodetitel. En de strijd om de laatste periodetitel begint maandag!

Overigens is de tweede plaats in de tweede periode niets extra waard als Victoria’03 ook kampioen wordt. De hoogst geklasseerde ploeg zonder periodetitel zal dan als derde deelnemer voor promotie naar de tweede klasse mogen gaan strijden. Maar dat is voor later.

Hopelijk keren een aantal geblesseerden terug en kunnen we er nog een mooi slot van maken. Hiervoor zal Zundert weer op zoek moeten naar het goede gevoel. In de recente reeks overwinningen zat ook een thuisduel tegen Clinge. De gasten kwamen goed uit de startblokken en stonden in no-time met 0-2 voor op een donderdagavond begin maart. Zundert toonde deze avond veel veerkracht en kwam nog voor rust op gelijke hoogte. In de tweede helft was Zundert sterker en kon dit overwicht ook omzetten in een doelpunt en daarmee de overwinning. Maar makkelijk ging het niet. Zundert zal scherp van start moeten gaan om te voorkomen dat het weer in de achtervolging moet. Kom onze aanmoedigen op Tweede Paasdag in Clinge. Hup Zundert!