Vooruitblik op zondag

donderdag 28 april 2022, 18:00

Zundert – DSE : Top defensie tegen top aanval

Zundert heeft nog steeds de op één na minst gepasseerde defensie, terwijl DSE op de twee koplopers na het vaakst het net heeft gevonden. Een mooi uitgangspunt voor deze wedstrijd. Beide ploegen zijn matig gestart aan de derde periode. Zij zullen echt aan de bak moeten in het onderlinge duel om nog kans te maken op de nacompetitie. Hetzij via de ranglijst, hetzij via een periodetitel.

En wat is een betere dag om aan dit karwei te beginnen, dan 1 mei, de dag van de arbeid. Er zal geknokt moeten worden voor de punten. Zundert zal dat naast de gebruikelijke lange lijst met geblesseerde spelers ook moeten doen zonder de geschorste Wim Kas.

De Sportvriend Etten Leur (DSE) was jarenlang het kleine clubje uit Etten Leur. De afgelopen jaren timmert het echter stevig aan de weg. Het is buurman Internos voorbij gestoken en de tweede club uit het dorp geworden. Met de promotie na het kampioenschap in het seizoen 2018-2019 komt het nu ook in de derde klasse uit. En daarin speelt het al voor het derde seizoen. Ook in de afgebroken jaren waren de resultaten van DSE prima. Veel doelpunten vóór, maar toch ook wel behoorlijke aantallen tegen. Het zijn altijd spectaculaire wedstrijden als DSE mee doet. Slechts eenmaal eindigde dit seizoen een duel in 0-0. Dit was overigens ook de enige wedstrijd dat DSE zelf niet tot scoren kwam.

Zundert speelt een seizoen met opvallende reeksen. Na een uitstekende start volgde een periode met 5 wedstrijden zonder overwinning, waarna weer een serie van 9 wedstrijden zonder nederlaag volgde. Na de nederlaag tegen Terneuzen is Zundert nu bezig aan een reeks van drie wedstrijden zonder overwinning of van twee zonder nederlaag. Het is maar hoe je er naar kijkt. Het wordt sowieso weer tijd voor een overwinning, maar dat zal DSE ook vinden.

In de uitwedstrijd was Zundert in de eerste helft heer en meester. Het was eigenlijk ongelofelijk dat het maar 0-2 stond. DSE had niets in te brengen. Na de pauze was het juist omgekeerd en was een gelijkspel niet eens onverdiend.

Laten we hopen dat we een kopie van deze eerste helft met een beter tweede bedrijf krijgen voorgeschoteld. Het zal aanvallen met de deur op slot moeten worden, want de aanvallers van DSE zijn snel een doeltreffend. De zogenaamde restverdediging zal op orde moeten zijn zoals dat heet in trainersjargon. En de aanvallers zullen zuinig met de kansen moeten omspringen om tot een goed resultaat te komen. Met de inzet die hoort bij de dag van arbeid en de steun van de supporters moet een nieuwe driepunter binnen de mogelijkheden liggen. HUP ZUNDERT!