Vooruitblik op zondag

vrijdag 13 mei 2022, 8:00

Zundert – Groen Wit

De komende drie wedstrijden treft Zundert de gehele top drie. Om te beginnen runner-up Groen Wit. Na het gelijke spel gisteren tegen Hoeven bedraagt de achterstand op koploper Victoria’03 nog 3 punten. Vooral ook omdat Victoria’03 verrassend met 3-0 verloor van het Schijf van onze toekomstige hoofdtrainer Jan Hereijgers.

In de derde periode gaan de twee eerdere periode kampioen (Terneuzen en Victoria’03) aan kop. Daarachter het trio Groen Wit, Hoeven en Schijf. Inderdaad  hoofdrol spelers van afgelopen donderdag.

Gevolg lijkt dat het hoogste geklasseerde team zonder periodetitel ook de nacompetitie in gaat. En hier liggen nog steeds kansen voor v.v. Zundert. Echter is men dan wel afhankelijk van de resultaten van andere teams. Zundert heeft niets meer in eigen hand.

Groen Wit zou koploper zijn als alleen de resultaten in thuiswedstrijden mee zouden tellen. Op eigen sportpark Haags werden 25 punten uit 11 wedstrijden behaald. Alleen periodekampioenen Terneuzen en Victoria’03 gingen met een overwinning weg uit Princehage.

Net als v.v. Zundert viert de club uit Breda dit jaar zijn 90-jarig jubileum. Zij kozen ervoor de festiviteiten in het weekend na de verjaardag te vieren. Op 2 en 3 april werd het jubileum gevierd. Volgens de eigen website was het een leuk en gezellig feest, maar door de aanloop met veel Corona maatregelen niet in de vorm die men voor ogen had.

Wij zijn drie weken ouder en hebben deze extra ervaring benut om de festiviteiten naar het einde van het seizoen te verplaatsen. De tent is opgebouwd, het programma is rond en het enthousiasme is groot. Hopelijk hebben we wel op een typische Zundertse manier twee knalweekenden.

Terug naar het voetbal. Met 56 gescoorde doelpunten doet Groen Wit het aanvallend voortreffelijk. Zeven wedstrijden werd er vier keer of meer gescoord door de Bredanaars. Dit aanvallen brengt ook risico’s met zich mee. Met 32 tegentreffers moest de keeper van Groen Wit het vaakst van de top zes de bal uit het net halen. Zundert scoorde dan ook viermaal in de openingswedstrijd van het seizoen. Met 4-0 werd de toen wat naïef opereerde ploeg naar huis gestuurd.

De tijden zijn veranderd. Zundert heeft het lastig getuige ook de vier gelijke spelen in de afgelopen vijf duels. Groen Wit is juist effectiever geworden, getuige ook de 2-2 bij koploper Groen Wit afgelopen zondag.

Zundert heeft niet veel meer om op te kunnen rekenen. Het is totaal afhankelijk van de resultaten van andere teams. Het zal zelf de sportieve plicht moeten doen en dan over 2-3 wedstrijden kijken wat het perspectief is. Hopelijk liggen de beter voetballende en aanvallendere ploegen onze mannen beter. En komt er wat meer ruimte om te voetballen en zelf om te schakelen.

Iedere wedstrijd op zich benaderen en strijden voor de eer. Zundert is nog steeds het team met de minste nederlagen in de competitie, echter de 8 gelijke spelen hebben tot te veel schade geleid. Kom op mannen, nog vier keer knallen. HUP ZUNDERT!