Vooruitblik op zondag

donderdag 21 oktober 2021, 17:00

Wisselende terugkeer uit tweede klasse

Hoeven is in een aantal facetten vergelijkbaar met v.v. Zundert. Beide verenigingen kwamen velen jaren uit in de vierde klasse, waarbij Zundert af en toe een uitstapje maakte naar de derde klasse, is dit bij v.v. Hoeven pas sinds 2011 regelmatig het geval.

Eveneens net als v.v. Zundert kwam Hoeven recent ook uit in de tweede klasse. Waarbij het verblijf voor Zundert drie jaar duurde, was het voor Hoeven naar één seizoen al klaar in deze klasse. In het seizoen 2018-2019 daalden beide verenigingen af naar de derde klasse.

Hierna zijn de competities niet meer afgemaakt, maar lijkt dat Hoeven nog niet echt z’n draai heeft gevonden in deze klasse. Ook dit seizoen is de blauwwitte machine nog niet echt op stoom. Sterker nog drie wedstrijden leverden nog geen enkel punt op.

Het laatste onderlinge duel in de competitie stamt uit 2019-2020 waarin op sportpark de Wildert beiden teams niet tot scoren kwamen. Een 0-0 was dan ook het logische resultaat.

Hoeven begon met 2 verloren thuiswedstrijden. Vorige week was het echter uit tegen HVV’24 dicht bij een stunt. Een nipte 1-0 nederlaag tegen het sterke HVV’24 biedt hoop voor de toekomst. Zundert lijkt dus gewaarschuwd en moet de kracht van Hoeven niet onderschatten. De ranglijst geeft een vertekend beeld van de krachtverhoudingen.

Zundert zelf begon uitstekend met 2 prima overwinningen, waarbij de uitzege op Terneuzen in het oog sprong. De twee volgende wedstrijden werden helaas niet in een overwinning omgezet. Tot tweemaal toe werd een uitstekende eerste helft gevolgd door een matige tweede helft. Sterker nog tweemaal was een 2-0 voorsprong een te magere afspiegeling van het spelbeeld en gecreëerde kansen. Maar ook tweemaal stond een onherkenbaar Zundert aan de aftrap na de rust. De zaken die voor rust automatisch goed uitgevoerd werden, zagen de supporters in het tweede bedrijf niet terug. Er werd te veel gelopen met de bal, de passing was slordig en er was niemand die in woord en daad het initiatief naar zich toe trok.

Kortom het is zaak om de krachten zo te verdelen dat er twee goede helften op de mat gelegd kunnen worden. Tevens moet Zundert zakelijker met de kansen omspringen en zo meer marge opbouwen. Waardoor de tegenstanders na rust minder vertrouwen in een goed resultaat zullen hebben.

De kantine commissie heeft een gezellige Mexicaanse middag georganiseerd. Zo’n feestje is altijd leuker met drie punten op zak. Laten we daarom zeker in de tweede helft onze mannen goed aanmoedigen.  HUP ZUNDERT!