Vooruitblik op zondag

donderdag 19 mei 2022, 18:00

Zundert – Victoria’03 :  Kampioenswedstrijd?

Dit zou in theorie op het moment van schrijven een kampioenswedstrijd kunnen zijn. Voor Victoria’03 wel te verstaan. Dan moet de ploeg uit Oudenbosch winnen en moeten andere elftallen punten laten liggen. En HVV’24 mag niet de inhaalwedstrijd bij DSE niet winnen. Kortom er zitten nog wat haken en ogen aan de kop van deze voorbeschouwing. Wel is het duidelijk dat Victoria’03 een reuzenstap kan zetten bij een overwinning op Zundert.

Zundert kan sowieso een beslissende rol spelen in de titelrace. Vorige week werd runner-up Groen Wit twee punten afgesnoept, waardoor Victoria’03  vaster aan kop kwam. En volgende week komt weer tegen een topploeg in actie, namelijk HVV’24 uit Hulst.

Victoria’03 lijkt toch enigszins bevangen door kampioenskoorts. Na een serie van 14 wedstrijden, met 13 overwinningen en 1 nederlaag, verloor het in de laatste drie wedstrijden 5 punten. Vorige week kwam het overtuigende herstel tegen Sprundel, dat met 8-2 naar huis werd gestuurd. Als we terug gaan naar de genoemde reeks van overwinningen van Victoria’03 is het vanuit Zunderts perspectief interessant om stil te staan bij de enige nederlaag in die serie. Die was namelijk tegen Zundert. Op een donderdagavond medio maart won Zundert met 1-2 door een benutte penalty van Roy Jacobs in de blessuretijd. Op dat moment was Zundert bezig aan een indrukwekkende inhaalrace.

Zundert mist iedere week veel spelers. Naast blessures en schorsingen, zijn er ook wekelijks spelers afwezig door vakanties. Dit maakt het dat er iedere week een andere opstelling op het veld staat. Het is daarom verrassend te zien, dat er nauwelijks verloren wordt. Sterker nog de laatste nederlaag is al weer 6 wedstrijden geleden. En daarvoor werd negen wedstrijden op rij niet verloren. Het toont de kwaliteiten en het karakter van degene die spelen. Door bovenstaande situatie hebben meer spelers minuten in Zundert 1 gemaakt. Hopelijk komt dit het algehele niveau volgend seizoen ten goede.

Met slechts drie nederlagen is Zundert de ploeg die het minst vaak verloor. Voor de spelers van de toto is een “drietje” vaak de beste keuze gebleken. En dat schiet niet op. Illustratief is de huidige stand in de derde periode. Met één overwinning en 5 remises, staat Zundert ongeslagen achtste.

Laten we hopen dat Zundert net als vorige week in Breda met veel inzet en strijd voor de dag komt. Met de steun van het thuispubliek moet het, de sportieve plicht doen en het proberen Victoria’03 zo lastig mogelijk te maken. En wie weet wat er met een eindsprint nog mogelijk is dit seizoen. HUP ZUNDERT!