Vooruitblik op zondag

vrijdag 27 mei 2022, 8:30

HVV’24 – Zundert. Laatste reisje naar Zeeuws Vlaanderen dit seizoen.

De laatste uitwedstrijd is de vijfde op Zeeuwse bodem. Deze keer rijdt er overigens geen bus. Het beeld in deze wedstrijden is het beeld van het seizoen. Drie gelijke spelen en 1 overwinning. De overwinning op Terneuzen was er één op in te lijsten, de remises onnodig en om snel te vergeten. Vooraf werd Terneuzen als sterkste club uit Zeeuws Vlaanderen ingeschat, maar voorlopig is het HVV’24 dat de eer van de provincie hoog houdt.

Sterker nog HVV’24 staat na de overwinning afgelopen donderdag tegen Steen op slechts 3 punten van koploper Victoria’03. Het maakt hierdoor nog steeds kans op rechtstreekse promotie via de titel. Terwijl het ook via de derde periodetitel of de ranglijst nog kans maakt op de nacompetitie. Echter zal er dan gewonnen moeten worden van Zundert.

In de thuiswedstrijd speelde Zundert erg sterk. Voor rust stond het dan ook al met 2-0 voor. En er was kans op meer. Na rust draaide het spelbeeld en kon Zundert niet eens ontevreden zijn met één punt. Toen het eerste gelijke spel na twee overwinningen.

HVV’24 uit Hulst is ook de ploeg met de sterkste thuisbalans. 12 wedstrijden leverden 28 punten op. Uit was men met 21 punten uit evenveel duels minder dominant. Het is dus aan Zundert om HVV’24 de derde thuisnederlaag te bezorgen. Eerder lukte het periodekampioenen Victoria’03 en Terneuzen ook. Daarnaast verliet het verrassende Schijf Hulst met 1 punt na een 0-0 gelijk spel.

De kracht van HVV’24 ligt achterin. De ploeg heeft de minst gepasseerde defensie met 24 treffers. En zeker in thuiswedstrijden krijgt het weinig tegen. Maar 10x moest de gang naar het net gemaakt worden door de keeper.

HVV’24 is al jaren een vaste klant in de top van de derde klasse, met regelmatig een uitstapje naar de tweede klasse. In de afgelopen 30 jaar speelde het gewoon 10 jaar tweede klasse. De laatste keer dat beide ploegen elkaar troffen in Hulst werd het ook al 2-2. Kortom het is een duel tussen twee aan elkaar gewaagde ploegen. HVV’24 is wel favoriet deze keer omdat het thuis speelt en nog reële kansen op promotie heeft. In theorie heeft Zundert die overigens ook nog steeds, maar dan moeten de uitslagen op meerdere velden in de komende 2 weken gunstig uitvallen.

Zundert verloor slechts eenmaal in de afgelopen 17 wedstrijden en heeft nog steeds de minste nederlagen van allemaal. Ondanks alle afwezigen blijkt de kwaliteit van de selectie in de breedte sterker dan voor het seizoen gedacht. Daarom is het ook goed om stil te staan bij de prestaties van Zundert 2, dit team heeft ondanks het gemis van de vele spelers die doorgeschoven zijn naar Zundert 1, toch mooie resultaten behaald. Het staat met nog twee wedstrijden te spelen knap op de derde plaats. En nacompetitie voor promotie is bijna zeker.

Wat het gaat worden in Hulst en met wie is nog onduidelijk, maar reken maar dat er een strijdbaar Zundert zal staan, dat zal knokken voor de overwinning en zo de hoop levendig zal houden tijdens de jubileum activiteiten. HUP ZUNDERT!