Vooruitblik op zondag

vrijdag 3 juni 2022, 8:30

Zundert – STEEN: er staat nog steeds iets op het spel

Wedstrijd maandag 6 juni

In 6 van de 7 wedstrijden staat er nog iets op het spel. Alleen de uitslag van Hoeven – Terneuzen doet er niet meer toe. Hoewel zelfs daar de klassering van de periodekampioenen nog een item is voor Terneuzen. Bij DSE – VVR en Sprundel – Clinge wordt beslist wie we volgend seizoen zeker niet terugzien in de derde klasse en wie er een herkansing krijgt via de nacompetitie.

Bij Philippine – Groen Wit hoopt de laatste ploeg stiekem nog op het kampioenschap, bij een misstap van Victoria’03 tegen UVV’40. In dat geval kan Zundert of HVV’24 als hoogst geklasseerde niet periodekampioen zich mogelijk op gaan maken voor een verlenging van het seizoen. Bij UVV’40 – Victoria’03 staat naast het kampioenschap ook rechtstreeks handhaving van UVV’40 op het spel. Hier komt ook de wedstrijd tussen Zundert en Steen in beeld. Steen kan UVV’40 nog passeren en zich rechtstreeks veilig spelen.

In de strijd om de derde periode leiden Terneuzen en Victoria’03 de dans. Zij zijn beiden al in het bezit van een periodetitel. Dus Groen Wit staat op pole position om de derde periode binnen te halen. Schijf, Steen en Zundert kunnen met een beetje fantasie ook deze derde periode nog grijpen.

In bovenstaande geval heeft de top drie van de ranglijst een periodetitel op zak en komt de nacompetitieplaats van de kampioen vrij voor de nummer 4 op de ranglijst. Dat kan Zundert dus worden, met hulp van de trainer van volgend seizoen. Als het Schijf van Jan Hereijgers minimaal een punt haalt en Zundert wint dan wipt het over de ploeg uit Hulst naar positie vier.

En om het nog gekker te maken, Steen kan bij winst de periodetitel pakken en daarmee nacompetitie voor promotie afdwingen, maar tevens 12 worden en de play-off om degradatie te voorkomen moeten spelen. Kortom het is smullen voor de cijferfetisjisten.

Steen is dus aan een knappe opmars bezig, waarbij de punten vooral in thuiswedstrijden zijn behaald. Van de 22 behaalde punten werden er slechts 4 in uitwedstrijden behaald. Niet eenmaal konden de mannen uit Sint Jansteen met een overwinning terug naar huis.

Zundert verdeelde de 48 punten netjes over uit- en thuiswedstrijden. Zowel op verplaatsing als thuis werden 24 punten behaald. Tijd dus om de balans door te laten slaan in het voordeel van thuiswedstrijden. HUP ZUNDERT!