Vooruitblik op zondag

zaterdag 3 september 2022, 12:30

Zundert – Bavel op Zunderts nieuwjaar.

Corsodinsdag, een geweldige dag om te seizoen te starten. Het Zunderste nieuwjaar, want je hebt duidelijk vóór corso en ná corso. Een vooruitblik is altijd lastig als er nog geen officiële wedstrijden gespeeld zijn. De uitslagen uit oefenwedstrijden vertellen vaak niet het volledige verhaal. Zundert kende een rommelige voorbereiding, doordat tot driemaal toe een wedstrijd van Zundert 1  of Zundert 2 werd afgezegd door de tegenstander.

De uitslagen van Zundert in de eerste fase van de voorbereiding hielden niet over. Een nederlaag tegen Wernhout, een gelijkspel tegen datzelfde Wernhout en een nederlaag tegen vierdeklasser VVR op het Sandraudiga toernooi waren ook geen reden op de vlag uit te hangen. Enig herstel was zichtbaar in de met 4-0 gewonnen wedstrijd tegen Achtmaal.

Daarna kwam Zundert nog tweemaal uit tegen een hoger geklasseerde ploeg. Dat ging een stuk beter. Tegen het naar de tweede klasse gedegradeerde Rood Wit hield Zundert lang gelijke tred, waarna het uiteindelijk met 3-5 aan het kortste eind trok. Het spel was wel iets wat tot tevredenheid stemde. De opvolgende en laatste oefenwedstrijd was een thuiswedstrijd tegen Rijen dat ook in de tweede klasse uit komt. Rijen is al jaren een lastige tegenstander voor Zundert gebleken. Dat was deze keer minder het geval. Zundert speelde een uitstekende wedstrijd en won dan ook terecht met 2-1.

Dus goede wedstrijden en resultaten tegen hoger geklasseerde ploegen en meer moeite tegen gelijkwaardige of lager ingeschatte ploegen. Typisch Zundert? We zullen het gaan zien komend seizoen. De geluiden van het trainingsveld zijn positief. Er wordt goed getraind en er is veel beleving in de groep.

Bavel lukte het vorig jaar om de nacompetitie te halen om te vechten voor lijfsbehoud in de tweede klasse. In de eerste ronde schakelde het vrij eenvoudig Vlijmense Boys uit met 5-2. In de volgende ronde bleek v.v. Gilze te sterk, waardoor Bavel dit seizoen zal uitkomen in de derde klasse B. Met een vrijwel ongewijzigde selectie (vier gestopte vertrokken spelers, veel doorstroom jeugd en drie nieuwkomers, volgens de eigen website), gaat Bavel proberen terug te keren naar de tweede klasse.  In de voorbereiding op dit seizoen verloor Bavel met 4-1 van TSV Gudok en won het met 1-3 van v.v. Amsvorde.

Kortom de bal is rond, wie het weet mag het zeggen. De beker wordt tegenwoordig toch vooral gezien als de laatste fase van de voorbereiding. Nog drie wedstrijden om in vorm te komen. Tegenstander Bavel staat onder leiding van oud v.v. Zundert trainer Coen Rijppaert. Hopelijk leggen beide partijen een mooie wedstrijd op de mat. Dus kom gezellig het corso evalueren en de wedstrijd kijken op dinsdag 6 september om 20.00 uur op sportpark de Wildert.

Voor nu een gezellig bloemcorso, tot dinsdag. HUP ZUNDERT!