Vooruitblik op zondag

donderdag 8 september 2022, 18:00

Zundert staat voor lastige klus.

Ook de afgelopen twee seizoenen trof Zundert GESTA in de beker. Tweemaal keerde Zundert met een ruime zege huiswaarts, maar twee keer ging dit moeizamer dan de 1-4 en 1-5 eindstanden doen vermoeden. De koppen boven de wedstrijdverslagen zijn veelzeggend: “Slordig Zundert wint toch” en “Zundert toont twee gezichten in Galder”.

De volledige afkorting is overigens RKVV GESTA. Ofwel Rooms Katholieke Voetbal Vereniging Galder En Strijbeek Ten Aanval. Een schitterende naam, maar wat lastig om te roepen langs het veld of steeds te herhalen in deze voorbeschouwing. Dus vanaf nu GESTA.

De tijd dat we GESTA mochten onderschatten ligt ver achter ons. Al sinds het seizoen 2014-2015 zijn zij een vaste bespeler van de vierde klasse, waarin het een aardig woordje meespreekt. Vorig seizoen werd met een keurige negende positie afgesloten, 10 overwinningen en evenzoveel nederlagen betekende een degelijke plaats in de middenmoot, Een overwinning in de laatste wedstrijd had zelfs tot de zesde plaats geleid. Zover kwam het dus niet.

Zundert kwam vanwege bloemencorso afgelopen dinsdagavond voor het eerst in actie in dit bekerseizoen. Ondanks vijf blessures (Fabian, Frenk, Rob, Siemen en Tim) en een pittig bloemcorso weekend, stond er een fris v.v. Zundert op het veld. In een vermakelijke wedstrijd werd verdienstelijk gelijk gespeeld tegen Bavel, 3-3. Bavel kwam vorig seizoen nog uit in de tweede klasse en is er op gebrand direct weer terug te keren.

Zundert liet, net als in eerdere wedstrijden tegen hoger geklasseerde ploegen, goed verzorgd veldspel zien. Men was niet bang om hoog druk te zetten en de bal vooruit te spelen. De spelstijl heeft wel tot gevolg dat de verdediging soms voor grote problemen wordt geplaats. Tegen lager geklasseerde ploegen had Zundert het in de voorbereiding (en eigenlijk al de hele clubgeschiedenis) soms lastiger. Komende zondag zal Zundert moeten laten zien met de favorietenrol om te kunnen gaan. Hierbij is concentratie erg belangrijk. Gezien de vorige twee ontmoetingen is Zundert gewaarschuwd. Vooral efficiënt met de kansen omspringen kan de doorslag geven.

Ook GESTA speelde afgelopen dinsdag de eerste bekerwedstrijd. En ook hier waren zes doelpunten te bewonderen. Helaas voor GESTA werden er vier gemaakt door Achtmaal en slechts twee door de mannen uit Galder. Voor GESTA dus de laatste kans om nog wat van de bekercampagne te maken, voor Zundert noodzaak om Achtmaal te achterhalen en in het spoor van Achtmaal en Bavel te blijven. HUP ZUNDERT!