Vooruitblik op zondag

donderdag 15 september 2022, 18:00

Zundert in Achtmaal op zoek naar eerste bekerwinst

Voetballen met de blik naar Bavel. Zundert heeft zich door gelijke spelen tegen Bavel en GESTA in een afhankelijke positie gemanoeuvreerd. Het zal eerst zelf van Achtmaal moeten winnen en daarnaast hopen dat GESTA 2 of 3 punten van Bavel af kan snoepen.

Dat laatste heeft Zundert niet in de hand, dus de focus zal op de eigen prestatie moeten liggen. Achtmaal won met 4-2 van GESTA waar Zundert niet verder dan een remise kwam. Dus de eerste opdracht is al een pittige. Hoewel tijdens het Sandraudiga toernooi in de voorbereiding won Zundert vrij eenvoudig met 4-0.

Achtmaal speelde jaren in de krochten van het amateurvoetbal. De onderafdeling en de vijfde klasse waren de natuurlijke habitat voor de sympathieke dorpsclub. Na de promotie van 2016-2017 komt het bijna onafgebroken in de vierde klasse uit, waar het een aardig woordje meespreekt. Vorig seizoen werd het nog knap derde.

Met eigen jongens je staande houden is erg knap van de groenwitten. Het hoogste jeugdteam, de JO18-1 speelt sinds dit jaar samen met de leeftijdsgenoten van Schijf. Veel doorstroom zal er de komende jaren dus niet zijn, maar de kern van het huidige team is nog jong  en kan nog jaren mee. De wedstrijden van Achtmaal kenmerken zich door veel doelpunten. Vorig seizoen was het met 67 treffers na kampioen Wernhout de meeste productieve ploeg van de competitie. Het aantal tegentreffers van 46 was echter ook meer dan 5 andere teams. In de huidige bekercampagne trekt Achtmaal met 6 voor en 6 tegen deze lijn door. De kracht van Achtmaal ligt dus in de aanval.

Zundert stelde afgelopen zondag teleur. Tegen een verdedigend ingesteld GESTA had Zundert moeite om tot kansen te komen. In de omschakeling werd het een aantal maal verrast, waardoor het een erg moeizame wedstrijd werd. Een wedstrijd waarin ook nog twee verdedigers geblesseerd uitvielen. Zundert heeft een wisselvalige voorbereiding achter de rug, goede wedstrijden en resultaten werden afgewisseld met matige wedstrijden. Het is dus lastig aan te geven waar Zundert staat, zo één week voor de competitie. Hopelijk worden we tegen Achtmaal weer een stukje wijzer.

Zundert is op papier de favoriet. En dat is niet het uitgangspunt wat Zundert het meeste succes brengt. Hopelijk maakt Zundert gebruik van deze wedstrijd om aan verder te schaven aan de aanvallende speelwijze. En wat dan de uitkomst is in Achtmaal en Bavel zien we zondag iets na 16.15 uur weer wel. HUP ZUNDERT!