Vooruitblik op zondag

donderdag 29 september 2022, 18:00

Zundert - Philippine: Nu gewoon thuis op eigen veld.

Vorig jaar werd de uitwedstrijd tegen Philippine in Zundert gespeeld. En de thuiswedstrijd juist in Zeeuws-Vlaanderen. Dit jaar is alles weer zoals normaal. De eerste thuiswedstrijd voor Zundert dit seizoen is dus zondag 2 oktober op sportpark de Wildert.

V.V. Philippine is opgericht in 1955 en speelde hoofdzakelijk in de vierde en vijfde klasse. Sinds de promotie in 2012-2013 komt het echter bijna onafgebroken in de derde klasse uit. Rond deze tijd startte ook de samenwerking voor de jeugd met andere verenigingen uit de omgeving, die sindsdien onder de naam HPC’16 uitkomen.

Zundert en Philippine hebben geen rijke historie aan onderlinge duels. De balans in de onderlinge wedstrijden slaat voorlopig door in het voordeel van de ploeg uit de Mosselstad. In 2019-2020 verloor Zundert het uitduel met 1-0. Vorig jaar eindigden beide duels in balans. 1-1 en 2-2. Het wordt dus tijd voor de eerste overwinning van v.v. Zundert op Philippine.

Philippine is het seizoen goed van start gegaan. Het won met 1-0 van DSE. Het was alweer 5 seizoen geleden dat Philippine met een zege aan het seizoen begon. De ploeg speelde teruggetrokken en gegroepeerd om met snelle uitbraken DSE pijn te doen. Dit had succes, waardoor ondanks de druk van DSE de eerste overwinning meteen in de eerste wedstrijd een feit was.

Zundert had het op de Zeeuws grond lastig. Met een 0-0 bij STEEN in Sint Jansteen hield het in ieder geval de nul. De doelpunten waren sowieso schaars in de derde klasse A. In zes wedstrijden werden maar zeven doelpunten gemaakt.

Waarschijnlijk zal de tactiek van Philippine niet veel afwijken van de gekozen strategie die vorige week succes tot gevolg heeft gehad. Het zal dus aan Zundert zijn om de muur van de roodgroenen te omzeilen. Hiervoor zal geduld, creativiteit en scherpte nodig zijn. Omdat de titelfavorieten HVV’24 en Terneuzen de eerste wedstrijd wonnen, is het zaak om niet gelijk te veel averij op te lopen. Een overwinning is dus gewenst, echter Philippine is een stugge ploeg die geen cadeautjes uitdeelt.

Natuurlijk is  het lastig om naar 1 wedstrijd conclusies te trekken, maar de eerste uitslagen laten zien dat veel teams aan elkaar gewaagd zijn.

Het is duidelijk dat Philippine een tegenstander is die Zundert niet ligt. Het voordeel zal dus gehaald moeten worden uit het thuisvoordeel. Dus laten we achter onze mannen gaan staan! HUP ZUNDERT!