Vooruitblik op zondag

donderdag 6 oktober 2022, 18:00

HVV’24-Zundert: Eerste topper van het seizoen?

In de derde wedstrijd van het seizoen treft v.v. Zundert het eveneens ongeslagen HVV’24. Waar Zundert met 4 punten uit 2 duels de derde positie bezet, staat HVV’24 met 2 overwinningen net 1 treetje hoger.

Zundert start met zes wedstrijden tegen Zeeuwse opponenten, terwijl HVV’24 juist mag proberen punten te pakken tegen Brabantse ploegen. De eerste vijf tegenstanders voor HVV’24 komen namelijk uit onze provincie.

HVV’24 begon het seizoen als één van de favorieten. Vorig jaar kende het gelijk Zundert een net-niet seizoen. Met plaatsen 4 en 5 eindigden beide teams net onder de nacompetitie plaatsen en ook voor een periodetitel kwamen beide teams steeds net tekort. Zo eindigde het seizoen voor beide clubs na de reguliere competitie.

Ook dit seizoen mogen beide teams in de bovenste regionen worden verwacht. Bij Zundert zijn er zoals bekend geen inkomende transfers te melden. Ook in Hulst was het erg rustig deze zomer. Joey Walhout kwam van Philippine. Daar tegenover stond het vertrek van Armand Wauters (Philippine) en Bram den Exter (Clinge).

Een met 0-2 overwinning bij DSE werd een mooie vervolg gegeven aan de 2-1 thuisoverwinning op Hoeven. HVV’24 is sowieso een vaste waarde in de top van de derde klasse met af en toe een uitstapje naar de tweede klasse. Voor het laatst kwamen de geelblauwen in de tweede klasse uit in het seizoen 2015-2016. Daarna nam het de vertrouwde positie in het linke rijtje van de derde klasse weer in.  Zundert heeft het vaak lastig tegen HVV’24. Toch was er vorig jaar een positieve balans tegen de ploeg uit Hulst. Een 2-2 gelijkspel in een enerverende wedstrijd in Zundert en een verdiende en knappe overwinning in Hulst. Zundert ging met een 0-1 overwinning naar huis.

HVV’24 is over het algemeen sterk in thuiswedstrijden. Vorig jaar won het 9 van de 13 thuiswedstrijden. Uit kon maar vijfmaal de volle buit meegenomen worden.

Het is nog lastig oordelen over de krachtsverhouding in de derde klasse A dit seizoen. In de eerste speelronde vielen zo weinig doelpunten dat zelfs de Zeeuwse PCZ “Zuinigheid troef in derde klasse” in de online kop had opgenomen. Het afgelopen weekend was met uitslagen als 8-0, 5-0, 4-1 en 2-0 juist weer erg productief. Dus ligt het zo dichtbij elkaar als het eerste weekend deed vermoeden of zit er meer niveauverschil tussen de teams?

HVV’24 en Zundert lijken in ieder geval wederom aan elkaar gewaagd. Beide ploegen vonden al meerdere malen het vijandelijke doel en moesten weinig incasseren. Zundert heeft zelfs nog geen tegentreffer.

HVV’24 heeft tweemaal vrij eenvoudig gewonnen, Zundert had het wat lastiger tegen zeer verdedigend opererende tegenstanders. HVV’24 zal vaker de aanval kiezen, waardoor er hopelijk een aantrekkelijker en meer open duel ontstaat dan afgelopen week tegen Philippine.

Kom onze jongens supporteren in Hulst. Het is echt niet zover als het lijkt. En ga anders mee met de bus. HUP ZUNDERT!