Vooruitblik op zondag

donderdag 28 oktober 2021, 17:00

De tweede trip naar Zeeuws Vlaanderen.

Zundert speelt dit seizoen 10 wedstrijden tegen teams uit Zeeuws Vlaanderen, waarvan dus vijf uit. Zondag staat de tweede busreis op het programma. Het reisdoel is deze keer Sint Janssteen. Op sportpark ’t Steen, speelt met tegen STEEN. Dit staat voor Strijd Trouw Eerlijk En Nobel. Zundert speelt nu overigens driemaal op rij uit. Tweemaal in de competitie en éénmaal voor de beker. Pas op 21 november staat er weer een thuiswedstrijd op het programma. Maar goed, nu eerste STEEN uit.

We hebben dezelfde ingrediënten als vorige keer. Een tegenstander die nog geen punt gepakt heeft en moeilijk te scoren komt. STEEN heeft net als Hoeven voor het treffen tegen Zundert nog maar tweemaal het vijandelijke doel getroffen. Hopelijk gebruikt trainer Jack Sweres een ander recept voor de wedstrijd tegen STEEN en krijgen de supporters een duel meer pit voorgeschoteld dan de zouteloze vertoning van afgelopen weekend tegen Hoeven.

STEEN werkte nog maar 1 uitwedstrijd af en kwam dus al driemaal op het eigen sportpark in actie. Drie (kleine) nederlagen tegen Clinge (0-2), Groen Wit (0-1) en Schijf (2-3) leverden dus nog geen punten op. STEEN speelt al jaren afwisselend in de derde en vierde klasse. In het seizoen 2018-2019 promoveerde het zeer overtuigend naar de derde klasse. Hierin kon het nog geen hoge ogen gooien. In het eerste afgebroken Corona stond het na 15 gespeelde wedstrijden troosteloos op de laatste positie met 12 punten achterstand op de nummer voorlaatst. Afgelopen seizoen speelde het maar drie keer. Hierin werd wel met 4-1 van VVR gewonnen.

Ook STEEN – Zundert is toen wel gespeeld. De eerste wedstrijd waarbij supporters niet meer welkom waren op het sportpark. Vanaf een positie net buiten het sportpark konden een aantal diehards de wedstrijd toch nog volgen. Zij zagen Zundert met een 1-3 overwinning van het veld stappen. Maar makkelijk ging het niet, STEEN is een lastige tegenstander om te bespelen.

Zundert moet op zoek naar het gevoel van de eerste wedstrijden. Met name tegen Groen Wit en Terneuzen werd uitstekend voetbal gecombineerd met een goed resultaat. De wedstrijden tegen HVV’24 en DSE kenden een voortreffelijke eerste helft, gevolgd door een mindere tweede helft. Met deze teams hebben we de volledige top vier genoemd. Afgelopen week tegen Hoeven ging Zundert op zoek naar twee gelijkwaardige helften. Die zijn gevonden, helaas waren ze allebei niet best. Enige onderschatting leek over het team te hangen. Hoeven gaf Zundert een lesje in onverzettelijkheid.

Hopelijk pakken onze mannen die les op, want Zundert heeft een goed team dat ver kan komen, onder voorwaarde dat iedereen z’n uiterste best doet en het maximale geeft. Op halve kracht kan iedere tegenstander het Zundert lastig maken. Dus focus op het spel en zakelijkheid voor de goal zullen nodig zijn om in Sint Janssteen tot een goed resultaat te komen. HUP Zundert!