Vooruitblik op zondag

donderdag 27 oktober 2022, 18:00

Clinge – Zundert, het is maar hoe je er naar kijkt.

Kijk je naar de ranglijst dan zie je Zundert ongeslagen vierde met een wedstrijd tegoed op HVV’24. En tref je Clinge pas aan op de laatste positie. Zonder enkele overwinning. Een makkie voor Zundert zou je dan zeggen. Maar kijk je wat dieper naar de uitslagen van Clinge, dan zie je twee zeperds in uitwedstrijden (5-2 bij DSE en 8-0 bij Terneuzen), maar ook een ongeslagen status op eigen veld. En dat met Hoeven en koploper Groen Wit die al op bezoek geweest zijn. Dus zeg het maar!

Ook vorig jaar werden beduidend meer punten op het eigen sportpark Malpertuus behaald dan in uitwedstrijden. Zundert kwam ook niet verder dan een 2-2 gelijkspel in Clinge. Thuis won Zundert op een donderdagavond wel. Ternauwernood werd een 0-2 achterstand omgebogen in een 3-2 overwinning. Dus om te zeggen dat het een eenvoudige middag voor Zundert gaat worden, gaat echt te ver. Zeker gezien het uitgebreide track-record van v.v. Zundert met nederlagen tegen staartploegen.

En gezien de volgende strofe uit het clublied, legt de ploeg zich niet neer bij de huidige stand op de ranglijst: CVV gaat nooit verloren. Clinge zal steeds voorwaarts gaan. CVV kan ons bekoren, hoor de rood-wit Clinge vaan. Allen één en één voor allen. Houdt de Clinge-club tesaam. Eenmaal zal de kreet weerschallen. CVV staat bovenaan!

Toch moet Zundert van eigen kracht uitgaan en de tegenstander die groter maken dan deze is. Clinge verkeert niet in de beste vorm. In de beker werd ondanks de gunstige loting tegen twee vierdeklasser niet gewonnen met de laatste plaats in de poule als resultaat. Een positie die het nu dus ook in de competitie heeft. Op de eigen website wordt Clinge 1 nog wel omschreven als “De Sterren”, waarbij 2 en 3 volgens als “De dappere strijders” en “De legends”. Hiermee is overigens ook bijna de volledige vereniging benoemd. Verder heeft Clinge een zaterdag team, een JO19-1 “de talentenfabriek” en JO11 en 2 JO9 teams. Zie hier de uitdaging in een notendop.

Clinge kwam dus vorige week net als het eveneens voor de beker uitgeschakelde Zundert niet in actie. De vraag is voor wie was deze break een hinderlijke onderbreking en voor wie een goed moment om even bij te tanken. Dit zullen we zondag in Clinge gaan zien. Bij Zundert druppelen langzaam wat geblesseerden terug richting trainingsveld. De concurrentie neemt hierdoor toe en zal ook het niveau van de trainingen verder omhoog halen. Zundert lijkt de juiste spirit te pakken te hebben. Hopelijk heeft men hierbij het oude virus van onderschatting tegen laag geklasseerde tegenstanders ook van zich afgegooid.

Zundert kan met de juiste instelling een mooie stap zetten en zo de druk op de ploegen boven zich opvoeren. HUP ZUNDERT!