Vooruitblik op zondag

donderdag 10 november 2022, 18:00

Hoeven – Zundert, eerste Brabants onderonsje voor v.v. Zundert

Na zes wedstrijden tegen Zeeuwse ploegen, start nu het Brabantse blok voor Zundert. Het treft voor de winterstop de vijf andere teams uit Brabant. Te beginnen met Hoeven. Of wellicht beter angstgegner Hoeven. Want op de één of andere manier ligt het spel van de Hoevenaren onze vereniging niet zo goed. In diverse elftallen en leeftijdscategorieën wordt niet reikhalzend uitgekeken naar een confrontatie met de Blauwwitten.

Zundert is het seizoen redelijk goed van start gegaan. Twee overwinningen en een 1-0 voorsprong met 10 minuten op de klok tegen Clinge, twee remises en afgelopen zondag dus de eerste nederlaag. De resultaten van Hoeven tot op heden zijn minder overtuigend. Drie gelijke spelen en drie nederlagen. En daarmee een 10e plaats op de ranglijst.

Exact de ingrediënten voor een giftige cocktail voor v.v. Zundert. Een matig presterend Hoeven als tegenstander. Ook vorig jaar was dit het geval. Zundert ging ook toen goed van start en trof Hoeven dat alle wedstrijden tot op dat moment verloren had. U raadt het al. Hoeven won in een rommelige wedstrijd waarin het spel vaak stil lag met 0-2 in Zundert door een vrije trap en een penalty. Beide in het laatste kwartier van de wedstrijd.

In het seizoen 2018-2019 stond deze wedstrijd nog in de tweede klasse op het affiche. Hoeven won in eigen huis met 5-2 terwijl Zundert dat met 3-0 nadeed op het eigen sportpark. Vorig jaar was het juist omgekeerd. Zundert ging met 0-2 ten onder in de eigen thuishaven, terwijl het uit onbedreigd met 0-3 naar huis terugkeerde. Wedstrijden tegen Hoeven kunnen dus werkelijk alle kanten op.

Zundert heeft de laatste seizoenen vaak een prestatiecurve laten zien, die het meest lijkt op de hoofletter “U”. Een goede start, mindere prestaties in het middelste gedeelte waarin de temperaturen dalen en herstel richting het einde van het seizoen wanneer het kwik weer omhoog schiet. Maar om de Roodzwarten nu mooi-weer voetballers te noemen gaat te ver. Ook zit seizoen, met alle fysieke tegenslag, staat er wekelijks een team dat er vol voor gaat. In alle competitiewedstrijden tot op heden is op inzet en strijd niets aan te merken. Maar als de temperatuur van invloed is op de resultaten van v.v. Zundert, dan is de opwarming van de aarde wellicht toch nog ergens goed voor.

Hoeven-Zundert dus. Een lastige voor de TOTO, dat heeft de historie wel bewezen. Een wedstrijd op kunstgras, maar ook dat zegt niets. Hoeven pakte thuis tot op heden 1 punt, namelijk 0-0 tegen Hontenisse. De andere twee wedstrijden werden verloren van Groen Wit en Terneuzen, de nummers 1 en 3 van de ranglijst. Het programma voor Hoeven was dus zeker lastig te noemen. Nu is het aan Zundert om ook hier een goed resultaat weg te slepen. Met de inzet van afgelopen weken en een beetje meer geluk in de afronding moet dit mogelijk zijn. HUP ZUNDERT!