Vooruitblik op zondag

donderdag 24 november 2022, 18:00

Zundert – RKSV Groen Wit: Geen cadeautjes meer

Voetballen tijdens het WK voetbal. Een hele nieuwe gewaarwording. Groen Wit kwam met het verzoek om de wedstrijd te verplaatsen naar de zaterdagavond. Ondanks dat Zundert geen voordeel heeft bij deze verplaatsing is besloten mee te werken. Want wie goed doet, goed ontmoet. Maar dit is ook het enige cadeautje wat de Roodzwarte brigade van plan is om weg te geven in de periode rond Sinterklaas.

De ploeg uit Breda is “on fire”. Na een remise in de openingswedstrijd tegen Clinge werden de volgende zeven wedstrijden gewonnen. De eerste periodetitel werd dan ook met overmacht binnengehaald. Er staat geen maat op de aanvallers uit Princehage. Al 31 keer konden de armen de lucht in. Hierbij verbleekt het aantal van 12 doelpunten gemaakt door Zundert.

Ook defensief heeft Groen Wit z’n zaakjes op orde. Vorig seizoen was de defensie nog de achilleshiel. De 38 tegentreffers pasten niet bij de tweede positie. Sterker nog dit was het hoogste aantal in het linker rijtje. Je zou zelfs kunnen stellen dat dit de reden was dat Groen Wit naast promotie greep. Daarom is het extra knap dat dit euvel nu onder controle is, zonder dat het ten koste is gegaan van de aanvallende kracht.

De vergelijking qua gemaakte doelpunten gaat dus mank tussen Groen Wit en Zundert. Defensief doen beide ploegen niet voor elkaar onder. Beide keepers moesten negen maal de gang naar het net maken. Alleen Terneuzen moest minder treffers slikken.

Beiden elftallen krijgen nog wel eens het stempel “mooi weer voetballers” te zijn. Vorige week bewezen zij het tegendeel. Groen Wit kwam driemaal terug van een achterstand en won in de slotfase ruim met 7-3 van HVV’24. En dat in de stromende regen. Ook boven sportpark de Wildert huilde de hemel. Op een lastig bespeelbaar veld, knokte Zundert zich in de slotfase alsnog knap naar een verdiende 4-2 overwinning op DSE.

Het mag duidelijk zijn dat Groen Wit favoriet is in dit duel. Het is aan trainer Jan Hereijgers en z’n staff een plan uit te dokteren om de ploeg uit Breda met de eerste nederlaag van het seizoen naar huis te sturen.

Is de aanval de beste verdediging? Of is juist compact verdedigen en met snelle uitbraken de mannen van Groen Wit pijn doen het beste recept. Veel zal afhankelijk zijn van de beschikbare spelers. Maar met de inzet van afgelopen zondag is een verrassing zeker mogelijk. En dat Zundert vorig seizoen met 4-0 won in de thuiswedstrijd geeft ook hoop op een goed resultaat. Let op we trappen dus op zaterdagavond op 19.30 uur af op sportpark de Wildert. HUP ZUNDERT!