Vooruitblik op zondag

donderdag 1 december 2022, 18:00

Wernhout – Zundert nek-aan-nek in derde klasse A

Bij de meisjes werken Wernhout en Zundert al een aantal jaren succesvol samen. Door de combinatie elftallen kunnen alle meiden uitkomen in een elftal met leeftijdsgenoten in plaats van grote verschillen in leeftijd. Bij de jongens is er nog wel volop strijd. Recent won de JO19-1 nog afgetekend in Wernhout met 1-6. Bij de senioren is er helemaal strijd. Wernhout draaide in 2021-2022 een fantastisch seizoen. Zowel Wernhout 1 als Wernhout 2 vierden de promotie.

Ut Twidde, zoals Wernhout 2 zichzelf noemt plaatste op 16 juni dan ook een verslag met de kop “Ut Twidde maakt v.v. Wernhout de tweede club van Zundert.”. Eerst dacht ik dat ze bedoelde dat er een aantal spelers met een v.v. Zundert achtergrond bij de vereniging actief is. Het bleek toch te gaan om het feit dat Wernhout 1 nu in dezelfde klasse als Zundert 1 uitkomt en Wernhout 2 zelfs een klasse hoger dan Zundert 2.

En het moet gezegd beide teams presteren naar behoren. Wernhout 2 doet met 10 punten en een 10e positie lekker mee en Wernhout 1 verrast vriend en vijand met de twee plaats in de tussenstand. Wernhout dat in de geschiedenis vooral in de onderafdeling, vijfde klasse en sinds 2005 hoofdzakelijk in de vierde klasse uitkomt, maakt dus een spectaculair debuut in de derde klasse.

Wernhout dat deze week 79 jaar kaarsjes uit mag blazen, is dus vitaler dan ooit. De flow van overwinningen van vorig jaar is dit jaar voortgezet. Met grote overmacht haalde Wernhout vorig seizoen de titel binnen. De voorsprong op nummer 2 BSC bedroeg 16 punten. Slechts eenmaal werd er verloren. Met de meeste treffers voor (73 stuks in totaal) en met afstand de minste tegen, namelijk 18 in 24 duels stond er geen maat op Wernhout.

Ook dit jaar zit het met 19 treffers wel goed met de productie van de roodwitten. De 14 tegentreffers bewijzen de solide defensie, zeker als de 8-0 nederlaag tegen Terneuzen buiten beschouwing mag worden gelaten. Het mag dus duidelijk zijn, dat Wernhout een sterke ploeg heeft, die op dit moment favoriet voor de overwinning is. Zeker gezien het thuisvoordeel. Vorig seizoen verloor het geen enkel thuisduel, slechts tweemaal kon een tegenstander een puntje mee naar huis nemen. En ook dit jaar worden er geen cadeaus uitgedeeld aan de Diepstraat. Drie overwinningen en één remise is de oogst tot op heden. Omdat in het tweede afgebroken Corona seizoen er ook niet thuis werd verloren, stamt de laatste thuisnederlaag van 6 januari 2020 toen NSV met een 1-2 overwinning vertrok uit Wernhout.

Het is aan Zundert om deze indrukwekkend reeks te breken en daarmee gelijk Wernhout op de ranglijst te passeren. Zo zag het er een paar weken geleden niet uit voor v.v. Zundert. Na het slechte nieuws uit Clinge, werd van Terneuzen en Hoeven verloren, terwijl de spelers met bosjes geblesseerd uitvielen. Het seizoen leek met het zware programma in het vooruitzicht redelijk uitzichtloos.

Gelukkig richtte Zundert zich op. De vervangers uit Zundert 2 en JO19-1 deden het voortreffelijk. Na een zwaarbevochten overwinning op DSE werd afgelopen zaterdagavond op spectaculaire wijze de ongeslagen koploper Groen Wit verslagen. Hierdoor kan Zundert met een overwinning op Wernhout verder stijgen op de ranglijst, met nog een wedstrijd tegoed, waarin met 10 minuten voor tijd met 1-0 voorstaat. Maar laten we ons nog niet rijk rekenen. Dat zullen ook nog 10 lange minuten worden.

Wernhout – Zundert, het leeft echt. Er zijn vele verhalen op te tekenen, zoals mogelijk de directe duels tussen de gebroeders Zagers, het v.v. Zundert verleden van aanvoerder Tijs Damen en andere dwarsverbanden. Laten we vooral hopen op een spannend en sportief duel, waarin met veel strijd en respect gestreden wordt om de overwinning en de eer. En laten we daarbij vooral hopen op een overwinning voor v.v. Zundert. Kom in dit Sinterklaas weekend onze mannen steunen en wip na afloop nog even binnen in de kantine van Wernhout waar de Sinterklaasparty in volle voorbereiding is. HUP ZUNDERT!